Sponsor Reklamlar



 
Seçenekler
Alt 08.01.13   #31
sultan
Avatar mevcut degil.
Yeni Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jan 2013
Nereden: mersin
Mesajlar: 10
Rep Puani : 10
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


ya mersinliyim ama aileler tunceli ve elazıglı
Sponsor Reklamlar

sultan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 08.01.13   #32
BektaşCan
Avatar mevcut degil.
Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jan 2013
Nereden: ist
Mesajlar: 66
Rep Puani : 10
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


Redsefa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Aşk-ı niyaz ile;
"kirve müsahip kardeş gibi görülür"???
gibi görülmek başka, olmak başkadır can.
Bu yola ömrünü vakfetmiş bir talib olarak söylüyorum ve tekrar edeceğim; Alevi-Bektaşi inanç sisteminde kirvelik diye bir müessese yoktur. Kirvelik başka inanç sistemlerinden anadolu kültürüne girmiş bir görenektir. Göreneğin şeriatı olmaz. Siz göreneklerinizi inançlarınızın üzerinde tutuyorsanız bu sadece sizi bağlar. Ben de buna saygı duyarım.
Hakk sizleri ilmi istikamet üzere eyleye,


Degerli dost , bende Kivreligin Müshaip kardeşlik olmadığını ama bazı yörelerde böyle algılandığını ve Alevi Erkanında Kivrelik diye bir kurum olmasa da Alevilirin büyük çoğunluğu tarafından benimsendigini ve uygulandığını söyledim .

Sanıyorum buraya kadar anlaşılmayan birşey yoktur.

Bu gelenek Müshaip kardeşlige çok yakın olduğu için sanıyorum bukadar benimsenmiştir .

Kaldı ki Alevi inancına ters bir durum da içermez , dolayısı ile Kivre olanlar Alevilige karşı birşey yapmış olmazlar .Kivreligi Aleviligin üzerinde tutmuş ta olmaz diye düşünüyorum .

Alevi olmanın koşulları bellidir ..

Aşk ile...
Sponsor Reklamlar

BektaşCan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 08.01.13   #33
Aşk
Avatar mevcut degil.
Banned
Banned Users
Üyelik tarihi: Nov 2012
Nereden: İstanbul
Mesajlar: 530
Rep Puani : 20
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


Sevgili sultan Mersinli de olabilirsin, en iyi aleviler Tunceli ve Elazığ'dan çıkıyor diye bir şey söz konusu değil... Mersin Cemevine yönlendirilen eleştiri galiba Aleviler arasında ayrım yapmaları üzerine idi, yani en azından ben öyle anladım.
Hu!
Sponsor Reklamlar

Aşk isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 08.01.13   #34
BektaşCan
Avatar mevcut degil.
Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jan 2013
Nereden: ist
Mesajlar: 66
Rep Puani : 10
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


Aslında konu tartışma götürecek bir konu degil . Soru Kivreler kız alıp verirler mi ? ise bunun cevabı vermezler .Kız alışverişi olmaz .Hangi yörede olursa olsun Kivre olanlar bunu bilirler .

Hal böyle olunca da karar sadece evlenmek isteyen arkadaşlara kalıyor .

Aşk ile...
Sponsor Reklamlar

BektaşCan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 08.01.13   #35
sultan
Avatar mevcut degil.
Yeni Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jan 2013
Nereden: mersin
Mesajlar: 10
Rep Puani : 10
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


ya oylede kırve aileler arasında oldgunun biz de biliyorz sorun odegl bnm amcamn olması kan bgndan bizde etkılnyoms
Sponsor Reklamlar

sultan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 08.01.13   #36
devran
Avatar mevcut degil.
Moderatör
Deneme Mod.
Üyelik tarihi: Jun 2011
Mesajlar: 197
Rep Puani : 20
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


Canlar biraz uzun makale ama okumanızı tavsiye ediyorum

Alıntıdır

Alıntı:
DOĞU VE GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİNDE KİRVELİĞİN TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Dilimizde değişik il, ilçe ve milletlerce “kriv”, “kirov”, “kumera”, “kivra”, “küvre”, “kivre”, “krive” ve “sağdıç” diye kullanılan ve yaptığımız araştırmada etimolojik anlamı bulunmayan “kirveliğin” kelime anlamı; “sünnet olan çocuğun bütün masraflarını üstlendikten sonra sünnet sırasında çocuğu kucağına alarak elini, kolunu tutan ve bütün hayatı boyunca çocuk üzerinde babasına yakın hak taşıyan kimse anlamına gelmektedir.”(1)

Kirvelik, muhtelif din, dil, ırk, mezhep, aşiret ve partilerden olan bireyleri birleştiren, bireylerin dostça, kardeşçe ve iyi ilişkiler sürmelerine yarayan bir yapıcı kurum olmasıyla beraber aşiretler arasında yıllarca süren kan davalarına da son buldurmasıyla da önemli bir özelliğe sahiptir. Toplum genelinde kirve, çocuğun sünnet düğünündeki bütün masraflarını karşılaması ile dostluğu ifade eder ve bu kirvelik aracıyla iki aile toplum arasında biri çocuğunu X şahsına kirve yaparak statü kazanırken diğeri de bu şerefe nail olduğu için statü kazanır. Düşmanınızın kucağına çocuğunuzu attınız mı yani o adam kirveniz oldu mu artık arada hiçbir düşmanlık kalmaz. Çünkü çocuğun sünneti sırasında kirvenin üzerine damlayan kan sünnet olan çocukla kirvenin arasına güçlü bir kan bağı kurulmasına vesile olduğu için kirve, çocuğun üzerinde ölünceye kadar bir hak taşıdığından ötürü çocuğun manevi babası olarak sayılır. Bu manevi babalıktan dolayı kirve çocukları bacı-kardeş sayıldıkları için kirve çocukları arasında yedi kuşak boyu evlenme yasağı vardır. Yukarıda anlatılanlar sadece kan davalıları için geçerli değil. Yaptığımız araştırmalara göre sünnet olan çocuğun ailesi sevdiği bir kişiyi, kendilerine maddi ve manevi yardımda bulan kişiyi ya da kendi yörelerine yeni gelen bir yabancı kişin yabancılık çekmemesi için çocuğunun kirvesi yapabilir. Böylelikle artık sünnet olan çocuğun ailesi ve kirve olan çocuğun ailesi arasında “sanal akrabalık” yaşanır ve bu ölünceye kadar devam eder. Bazı yörelerde “sanal akrabalık” terimi yerine “komşuluk”, “insanlık borcu” ve “manevi baba” terimi kullanılır. Yaptığımız araştırmada yukarıda anlatılanların en güzel örneğini, "Mustafa Kemal Atatürk’ün 14 Nisan 1916 yılında Diyarbakır’ı ziyaretinde evinde kaldığı Silvanlı Sadık (Üstün) Ağa’nın oğlu Recep’in kirvesi olma şerefini vererek hem aşiret bireyleri ile ve hem de yöre halkı ile dostça ilişkiler kurarak yörede hiç yabancılık çekmemiştir. Atatürk’ün kirvelik yoluyla aşirete akraba olunmasıyla Üstün Ağa’nın aşireti onu Diyarbakır’daki her türlü olumsuzluklara karşı koruma sözü vermişlerdi. Bugün dahi Sadık Ağa’nın aşiretine Atatürk’ün akrabaları denilmektedir."(2)

Kirveliğin kaynağında dostluk yattığından Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde genellikle Sünniler, Aleviler ve Yezidiler arasında büyük bir etkinliğe sahiptir. Sünniler kirvelerini Alevilerden, Aleviler Sünnilerden, Sünniler Ermenilerden ve Yezidilerde Sünnilerden seçerek yılarca iç içe kavgasız barış ve huzur içinde yaşamışlardır.


Alevilikte Kirvelik Geleneği

Kirvelik kurumunun çok kutsal sayıldığı Doğu ve Güneydoğu Anadolu Aleviliğinde, Sünnet düğününde okunan Gülbengin "İbrahim Peygamber’den kaldı bu âdet,"(3) dizesinden yola çıkarak kirveliğin Hz. İbrahim’in, oğlu İsmail’i sünnet etmesi ile başladığı söylenir ve o dönem kirvelik daha yeni tezahür ettiği için Araplar bu kirvelik kurumuna fazla başvurmamışlar. Daha sonra Arap kabileleri içinde zayıf ve güçsüz olan kabileler kendinden güçlü olan kabileleri koruyucu seçmek için çocuklarının sünnet töreninde çocuklarını kendinden güçlü Arap kabilelerinin önderlerinin kollarına vererek onları kirve seçmişlerdir. Bunun sonucunda Araplar arasında sıkı bir akrabalık bağı oluşmuş.

Bir rivayete göre “Hz. Muhammet’in, torunları Hz. Hasan Ve Hz. Hüseyin’in kirvesi olduğundan”(4) yıllar sonra Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde Aleviler arasında kirveliğin "peygamber dostluğu" olduğu benimsenmiş ve toplumsal barışın sağlanması için çalınan bir akrabalık kapısı olmuştur. Alevilik inancına göre bir insan öz kardeşine hıyanet yapabilir ya da darılabilir fakat kirvesine ne hıyanet edebilir ne de darılabilir çünkü "kirvelerin aralarına imam kanı girer kirveye hıyanet edilemez" anlayışı Alevilerce egemendir. Çocuğun sünneti sırasında kirvenin üzerine damlayan kan her iki taraf arasında kardeşlikten öte bir kan bağının oluşmasına katkıda bulunduğundan Aleviler "toplumsal barış" ve "toplumsal kontrolü" sağlamak için kirvelerini genellikle Sünnilerden seçmişlerdir. Bu da Alevilerin Sünni memleketlerinde ve Sünnilerin de Alevi memleketlerinde barış ve huzur içinde beraber yaşamalarına vesile olmuştur.

Sünnilerde Kirvelik Geleneği

Kirveliğin nereden geldiği belirsiz olan Sünni kirvelik geleneğinin, Alevi kirveliğinden farkı kirveliğin dini inançlara bağlanmaması ve bazı yörelerde (Sivas ve Elazığ) kirve çocukları arasında evlenme yasağının olmamasıdır. Sünnet sırasında kirvenin üzerine damlayan kan Alevilikte ki "imam kanı" ile ilişkilendirilmeyip bunun kan davalarının ve dargınlıkların sona erdirilmesi, akraba dışında sevilen bir aile ya da aşiretle akrabalık bağının kurulması ve yabancı birisinin ailede ki ya da yöredeki insanlarla kaynaşması adına "bağışlanan kan" olma özelliğini taşımaktadır. Diyarbakır en güçlü aşireti olan Badıkan Aşireti 1950 yılında Muş yöresindeki en güçlü aşiret olan Aşur Aşireti ile kirvelik yaptıkları gözlemlediğimiz araştırmalar arasındadır. Badıkan ve Aşur aşiretleri bu kirvelik vesilesiyle birbirlerine karşı olası bir saldırıyı ya da düşmanlığı önceden engellemiş olmuşlar ve yaylalarda birbirleri ile barış içinde yaşamışlar. Bu iki aşiret arasında yapılan kirveliğin getirdiği akrabalık bugün dahi aradan 58 sene geçmesine rağmen hala canlılığını koruyor. Bu iki aşiret bireyleri birbirlerinin isimlerini kullanmanın yerine birbirlerine kirve diye hitap ediyorlar.

Ermenilerde Kirvelik Geleneği

Kirveliğin önemli özelliklerinden biri de gayri Müslimlerle yakınlık sağlamaktır. Bu özelliğin altında yatan dostluk, kardeşlik ve barış içinde yaşama ilkeleri benimsenerek Sünniler, Ermenilerde kirvelik geleneği olmamasına rağmen kirvelerini Ermenilerden seçmişlerdir. Bunun en güzel örneğini Burukan aşireti teşkil ermiştir. “Ermenilerin bir zamanlar yoğun olduğu Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde Van’ın merkez köylerinde ikamet eden ve Sünni olan Burukan aşireti arasında yapılan bir başka çalışmada, aşiretin Ermenilerle kirvelik yoluyla ilişkiler kurulduğu gözlenmiştir”(5). İnançların ve medeniyetlerin ana rahmi olan Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesindeki insanlar birlikte yaşamanın simgesi olan “kirvelik” sayesinde yıllar yılı Ermeniler ile barış ve huzur içinde yaşayadurmuşlar. Bugün dahi Ermeniler yaşadıkları ülkelerde kirvelerini özlediklerini hemen hemen her sohbetlerinde dile getirmekteler.

Yezidilerde Kirvelik Geleneği

Yaptığımız araştırmada Mardin başta olmak üzere Diyarbakır, Şanlıurfa, Siirt ve Batman’da yaşayan ve şeytana (Melek-i Tavus) tapmalarıyla bilinen Yezidilerde kirvelik geleneği önemli bir konuma sahiptir. Sayıları oldukça az olan Yezidiler birbirlerine kız vermelerini engellememek için kirvelerini kendilerine nikâh düşmeyen ya Şeyh ve Pirleri’nden ya da Sünnilerden seçerler. Çünkü tıpkı Sünni ve Alevi kirvelik geleneğinde olduğu gibi Yezidi kirvelik geleneğinde de kirve çocuklarının birbirleri ile evlenme yasağı mevcuttur. Yezidilerin kirvelerini başka inanç sahiplerinden seçmelerinin bir diğer nedeni ise kendilerine karşı olası bir saldırıyı veya düşmanlığı engellemek ve iç içe yaşadıkları başka dinin mensupları ile kavgasız, gürültüsüz ve kardeş kardeşe yaşamak ve deyim yerinde ise kirveliği bir sosyal sigorta olarak kullanmalarıdır. Mardin yöresinde "kırive" adlı bir türküde "Kürtçe" konuşan bir Müslüman bir gencin Yezidi kirvesinin kızına aşkı işlenir. Şıvan Perwer’in seslendirdiği türkü de Müslüman genç “kivre-krive” tabirini kullanırken Yezidi kız ise "krivo" tabirini kullanır. Kürtçe yazılan bu türkü Türkçe anlamıyla aşağıda yer almakta.


KİRVE

Söylüyorlar sen biliyorsun ikimizin günahını kirve
Bütün yollar bize kapalı
Sana ve bana suç olmuş
Ben Müslüman’ım sen de Yezidi

Bu kez kız söyler:

Kirve!
Kadınım ya (bilirsin), başıma buyruk değilim
Kurbanım olayım; endişelenme (sevdamızdan yana korkma!
Melek-i Tavus Şeyhim Hadi’nin başına yemin ederim
Öldüysem; kara toprağa
Kaldıysam; kirvemin ruhu, canı ve cesediyim
Ah kirven oy oy…
Kirve, bir bilsen
Biz Yezidi kızlarının buseleri
Seherin güzelliğinde, sabah ezanı sesiyle kirve oy…
Yezidilere göre gerçek olan bu aşk hikâyesi hem kirvelik geleneğinin yasalarına hem de dini inançlarına bir darbe mahiyetinde olduğu için engellenmiş ve o günden sonra o Yezidi kızdan hiç kimse bir haber alamamış. Bu aşkın bir diğer benzeri 2007 yılında Irak’ta yaşandı. "Farklı dinden biriyle beraber olduğunu öğrenen akrabaları 17 yaşındaki kızı sokak ortasında yarım saat boyunca taşlayarak öldürdü."(6) Bu ölüm cezası kirvelik geleneğinin getirdiği ceza olmayıp, bu ölüm cezasının Yezidilerin kendi inşa ettikleri dinlerinin insan haklarını ihlal eden acımasız emir ve yasalarıdır.
Yukarıda anlatılan tüm verilere dayanarak kirveliğin toplum üzerindeki etkilerini şöyle sıralayabiliriz.
• Sosyal kontrolü sağlar.
• Sıkı akrabalıkların temelini oluşturur.
• Sosyal barışı sağlar.
• Toplumsal ilişkileri düzenler.
• Sosyal sigorta mekanizması görevini görür.
• Farklı dil, din ve etnik gruplardaki aileleri birleştirir.
• Kan davalarının erdirilmesinden sonra barışın kalıcılığına katkıda bulunur.
• Kötülükleri önlemede bir araç mahiyetindedir.
• Bir yöreye dışarıdan gelen birey ya da bireylerin yöreye uyumunu sağlamasını sağlar.
Kirvelik Düşmanlar arasında ki ateşkes olmayıp kalıcı barışın ve akrabalığın kurduğu bir dostluk köprüsüdür. Kirve olan aileler arasında ömür boyu süren bir kardeşlik, dostluk ve akrabalık yaşanır.
Doğu ve Güneydoğu Anadolu’nun küçük köy ve kasabalarında canlılığını hala muhafaza eden kirvelik, ne yazık ki yaşanan küreselleşme, göç, kentleşme, sanayileşme, batılı hayat tarzının benimsenmesi ve ailelerin çocuklarını hastanede sünnet ettirme sebebiyle kirveliğin Doğu ve Güneydoğu Anadolu şehirlerinde eski dinamizmini gün geçtikçe kaybetmeye başlaması hazinle gözlenen araştırmalar arasındadır. Biz genç araştırmacılara düşen görev kaybolmaya yüz tutmuş ve birleştirici fonksiyonuyla barış kokan bu ata geleneğini Dr. Hasan Köksal’ın tabiri ile “kaybolan bu değeri ya da değerleri sel önünden kütük kapar gibi yakalamak ve tespit etmektir.”

Kaynaklar:

(1)-TDK, Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 2005
(2)-PARLAK Yaşar, Çeşitli Yönleri İle Silvan, San Matbaacılık, Ankara, 1997
(3)-GÜLBENK, Alevilerde Sünnet Duası
(4)-Fırat, M. Ş. Doğu İlleri ve Varto Tarihi. Ankara 1970
(5)-Yurt Ansiklopedisi. C. VIII: 5823.
(6)-www.habervitrini.com, Müslüman Gence Âşık Olan Yezidi Kızı Böyle Öldürdüler, 2007

Sponsor Reklamlar

__________________
Har içinde biten gonca güle minnet eylemem
Arabi farisi bilmem, dile minnet eylemem
Sırat-i müstakim üzre gözetirim rahimi
İblisin talim ettiği yola minnet eylemem
devran isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 08.01.13   #37
Redsefa
Redsefa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kıdemli Üye
Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Nereden: ankara
Mesajlar: 366
Rep Puani : 31
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


Aşk ile bektaş can
sorun burada zaten
"Bu gelenek Müshaip kardeşlige çok yakın olduğu için sanıyorum bukadar benimsenmiştir .
Kaldı ki Alevi inancına ters bir durum da içermez , dolayısı ile Kivre olanlar Alevilige karşı birşey yapmış olmazlar .Kivreligi Aleviligin üzerinde tutmuş ta olmaz diye düşünüyorum ."

Alevi-Bektaşi inanç sisteminin içerisinde bulunan ritüellerin, kurumların hepsinin kaynağı bellidir.
1. Kelamullah
2. İmam Caferi Sadık Buyruğu
3. Hacı Bektaş Veli Külliyatı;
Velâyet-nâme-i Hacı Bektâş-ı Velî
Makalat
Kitâbu'l-Fevâid
Şerh-iBesmele
Şathiyye
Makâlât-ı Gaybiyye ve Kelimât-ı Ayniyye
4. Anadolu , Balkanlar ve ortadoğu Alevi-Bektaşi Tekkeleri yazmaları ve bunlardan intikal eden erkannameler
5. Sözlü nesir ve manzum edebiyat

Bunların hiçbirinde kirvelik diye bir sey yok.
Benim amacım tartışmak değil, var olmayan bir müesseseyi getirip aleviliğin içine sokup birde şeriat oluşturmayın.
Geleneksel olarak insanlar benimser, sever o kendisini bağlar. Bir inanç sistemini bağlamaz
Aşkı muhabbetle
Sponsor Reklamlar

ByMunzur, BERF62 ve Aşk bunu beğendiler.
__________________
Gönül kendine benzeyen gönüle akar
Hz. ALİ (K.V)
Redsefa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 08.01.13   #38
BektaşCan
Avatar mevcut degil.
Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jan 2013
Nereden: ist
Mesajlar: 66
Rep Puani : 10
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


Alıntı:
Alevi-Bektaşi inanç sisteminin içerisinde bulunan ritüellerin, kurumların hepsinin kaynağı bellidir.

Degerli dost bu saydığınız maddeleri teker teker degerlendirelim .Bu arada tartışmak kötü birşey degil ,tartışalım .Ama birbirimizi de anlamaya çalışalım .Aslında aynı şeyi söylerken farklıymış gibi bir algılama yaratıyoruz.
Alıntı:


1. Kelamullah

Buradan başlayalım , Alevilik semavi bir inanç olmadığı için Kelamullah diye bir kaynağı olmadı olmasıda mümkün degil .Aleviligiln lmazsa olmazlarından Varlığın birligi ; Yaradan ve yaradılan ayrımına zıttır ki buda Semavi dinleri temelden reddeder . Devriye ; Ruhun tekamülü ve kamil insana ulaşmak için bir devir sözkonusudur ki buda Cennet cehenem kavramını ortadan kaldırır buda semavi dinlerin temelden reddi anlamına gelir .Başka neden aramaya gerek kalmadan .

Alıntı:
2. İmam Caferi Sadık Buyruğu

İmam Cafer buyruğunun İmam Cafer ile bir ilgisi ,alakası yoktur .Safevi Şah'ı Şah İslamil'in Alevileri kendi safına çekmek için içerisine Alevi erkanından serpiştirmeler yaptığı bir propaganda kitabıdır .Alevi kaynağı sayılması Alevilige hakarettir . Dikkatli okuduğunuzda bunu anlayacaksınız.



Alıntı:
3. Hacı Bektaş Veli Külliyatı;

Velâyet-nâme-i Hacı Bektâş-ı Velî

Elimizdeki en eski baskı 1644 yılıdır , içerisinde Alevilik ile ilgili sırlanmış bilgiler vardır ama bunu Osmanlı kendi çıkarları için ulanıp aralarına İslami terimler koymuş ve farklı olaylar ilave etmiştir bu açık seçik görülüyor . Hacı bektaş hem Babai Ayaklanmasına katılıyor hemede 4. Murat ile ava çıkıyor kronolojik olarak mümkün degil . B sadece bir olay .

Kısaca Alevilik ile ilgili bilgi vardır ama ehil insanlar tarafından aralardan seçilmelidir.


Alıntı:

Makalat

Hacı Bektaş'ın yazdığı söylenir ama kesin bir bilgi yoktur.

Alıntı:
Kitâbu'l-Fevâid

Burada anlatılan Hacı Bektaş ve Ahmet yesevi hikayeleri gerçegi yansıtmamaktadır .Kronolojik olarak ta mümkün degildir .Ahmet Yesevi öldügünde Hacı Bektaş 7 yaşındadır . Lokman parendeden bahsedilir ki Parende ,Yesevi ilişkisi bile kesin degildir.

Alıntı:
Şerh-iBesmele
Şathiyye
Makâlât-ı Gaybiyye ve Kelimât-ı Ayniyye

Digerlerinden çok farklı degi ,Alevilik ile ilgili bilgiler olduğu kadar , kirli bilgilerde mevcuttur.

Alıntı:

4. Anadolu , Balkanlar ve ortadoğu Alevi-Bektaşi Tekkeleri yazmaları ve bunlardan intikal eden erkannameler

Alevileri kendi tarafına çekip Asimile edebilmek için Osmanlı bunların üzerinde oynamıştır.

Alıntı:
5. Sözlü nesir ve manzum edebiyat

Bu kaynakların içerisinde Alevi kaynağı diyebilecegimiz en sağlam kaynak sözlü gelenektir .Buna katılıyorum .

Alıntı:
Bunların hiçbirinde kirvelik diye bir sey yok.
Benim amacım tartışmak değil, var olmayan bir müesseseyi getirip aleviliğin içine sokup birde şeriat oluşturmayın.
Geleneksel olarak insanlar benimser, sever o kendisini bağlar. Bir inanç sistemini bağlamaz
Aşkı muhabbetle

Aynı şeyleri tekrarlamış olacağım ama sanıyorum anlaşılamadım . Alevi erkanında , evet kivrelik yoktur .Zaten baştan beri vardır demedim .Ama sevgili dost ısrarla bunun üzerinde duruyor . Kivrelik ,Müsahiplige yakın olduğu için sanıyorum farklı etnik guruba mensüp birçok Alevi tarafından benimsenmiş ve uygulanıyor dedim .

Kivreligi Aleviligin içerisine sokan yok .........

Ama böyle bir kurum yok demekte gerçekle bağdaşmıyor , var ve Alevilerin birçoğu bunu bir gelenek olarak uyguluyor .Ocaklar kentlere göçle etkinligini kaybettigi için de bunu Müshaip kardeşlik gibi algılayanlarda var ,diyerek bir tesbi yaptım .

Dolayısı ile bu Musahaip kardeşliktir demedim ......

Ayrıca Aleviligi bağladığını ne söyledim nede ima ettim ....

AŞK ile...
Sponsor Reklamlar

BektaşCan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 08.01.13   #39
shaqeren33
Avatar mevcut degil.
Yeni Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jan 2013
Nereden: aydın
Mesajlar: 5
Rep Puani : 10
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


Öyle can sıkıcı bı durumkı neye ınanacagımızı sasırdık..bır dedemız bır sorun olmaz dıyor dıger dedemız asla evlenemezsınız dıyor..yazılı kaynakların kımısı evlenebılırsınız dıyor kımısı asla evlenemezsınızz..Nasıl bır seyın ıcındeyız bazen ben bıle anlamıyorum..sagolun var olun dostlar..yorumlarınız ve degerlı vakıtlerınız ıcın tesekkuerler..
Sponsor Reklamlar

shaqeren33 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 08.01.13   #40
Redsefa
Redsefa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kıdemli Üye
Üye
Üyelik tarihi: Nov 2012
Nereden: ankara
Mesajlar: 366
Rep Puani : 31
Standart Cevap: alevılıkte kırve olayları


ben bu kadar mesnetsiz bir çalışma görmedim;

"Devran candan alıntı"
Alevilikte Kirvelik Geleneği

Kirvelik kurumunun çok kutsal sayıldığı Doğu ve Güneydoğu Anadolu Aleviliğinde, Sünnet düğününde okunan Gülbengin "İbrahim Peygamber’den kaldı bu âdet,"(3) dizesinden yola çıkarak kirveliğin Hz. İbrahim’in, oğlu İsmail’i sünnet etmesi ile başladığı söylenir ve o dönem kirvelik daha yeni tezahür ettiği için Araplar bu kirvelik kurumuna fazla başvurmamışlar. Daha sonra Arap kabileleri içinde zayıf ve güçsüz olan kabileler kendinden güçlü olan kabileleri koruyucu seçmek için çocuklarının sünnet töreninde çocuklarını kendinden güçlü Arap kabilelerinin önderlerinin kollarına vererek onları kirve seçmişlerdir. Bunun sonucunda Araplar arasında sıkı bir akrabalık bağı oluşmuş.

Bir rivayete göre “Hz. Muhammet’in, torunları Hz. Hasan Ve Hz. Hüseyin’in kirvesi olduğundan”(4) yıllar sonra Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde Aleviler arasında kirveliğin "peygamber dostluğu" olduğu benimsenmiş ve toplumsal barışın sağlanması için çalınan bir akrabalık kapısı olmuştur. Alevilik inancına göre bir insan öz kardeşine hıyanet yapabilir ya da darılabilir fakat kirvesine ne hıyanet edebilir ne de darılabilir çünkü "kirvelerin aralarına imam kanı girer kirveye hıyanet edilemez" anlayışı Alevilerce egemendir. Çocuğun sünneti sırasında kirvenin üzerine damlayan kan her iki taraf arasında kardeşlikten öte bir kan bağının oluşmasına katkıda bulunduğundan Aleviler "toplumsal barış" ve "toplumsal kontrolü" sağlamak için kirvelerini genellikle Sünnilerden seçmişlerdir. Bu da Alevilerin Sünni memleketlerinde ve Sünnilerin de Alevi memleketlerinde barış ve huzur içinde beraber yaşamalarına vesile olmuştur."

Kaynaklara bakalım)))
Kaynaklar:

(1)-TDK, Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 2005
(2)-PARLAK Yaşar, Çeşitli Yönleri İle Silvan, San Matbaacılık, Ankara, 1997
(3)-GÜLBENK, Alevilerde Sünnet Duası
(4)-Fırat, M. Ş. Doğu İlleri ve Varto Tarihi. Ankara 1970
(5)-Yurt Ansiklopedisi. C. VIII: 5823.
(6)-www.habervitrini.com, Müslüman Gence Âşık Olan Yezidi Kızı Böyle Öldürdüler, 2007

Yapmayın canlar , kurban olayım yapmayın, şu ne olduğu belirsiz zatların google zırvalarını yayınlamayın buralarda.
Aşk-ı muhabbetle
Sponsor Reklamlar

__________________
Gönül kendine benzeyen gönüle akar
Hz. ALİ (K.V)
Redsefa isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti

Seçenekler


Bookmarks
    Bu içeriği paylaş --> Facebook Bu içeriği paylaş --> del.icio.us Bu içeriği paylaş --> Myspace Bu içeriği paylaş --> Google Bu içeriği paylaş --> Twitter Bu içeriği paylaş --> MSN Bu içeriği paylaş --> Digg Bu içeriği paylaş --> Yahoo Bu içeriği paylaş --> Linkedin
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Önceki veya sonraki konu...
Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Alevİlİkte kadin. cem24d Alevi Kültürü 21 15.04.15 10:54
Çorum OlayLarı 1980 Şah-ı Merdan anadolu tarihi 0 14.12.11 01:07
Sivas Olayları davasında DNA skandalı Alevi Pir Yolu Haber Merkezi 2 07.12.11 19:47
Çorum, Maraş, Sivas, Gazi Mahallesi Olayları Neden Oldu? Alevi Sorularla Alevi'lik 0 18.10.09 21:05




Totobo Totobo

Sitemiz tüm dünyaya açık, hiçbir ayrım yapmaksızın faaliyettedir. Sitemize katılmak için alevi olmanız şart değildir kapımız herkese açıktır ve herkes fikir ve düşüncelerini özgürce konuşabilir. Ayrıca tüm üyeler her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. Her türlü sorumluluk yazan kullanıcıların kendisine aittir. Uygunsuz davranış vb. hareketler bazen site ekibinin gözünden kaçabilir. Bu yüzden uygunsuz davranış görülmesi durumunda, şikayetlerinizi iletişim bölümünden bildirirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır. Bu site, telif hakları Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd'e ait olan vBulletin® scripti ile tasarlandı ve kodlandı. Ayrıca sitemiz extra Php ve Ajax -jQ- ile güçlendirildi. Arama motoru optimizasyonu ise, vBSEO kullanılarak yapılmıştır.

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2