Alevi, Alevilik, bektaşi, PirYolu Forum ,kızılbaş, Alevi Haber, Alevi Forumları

Alevi, Alevilik, bektaşi, PirYolu Forum ,kızılbaş, Alevi Haber, Alevi Forumları (http://www.piryolu.com/forum/index.php)
-   Alevi'lik Tarihinde Üzücü Olaylar (http://www.piryolu.com/forum/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Resmi ideolog Prof. Hasan Reşit Tankut tanır mısınız? (http://www.piryolu.com/forum/showthread.php?t=5800)

ozgurkursun44 24.12.11 15:17

Resmi ideolog Prof. Hasan Reşit Tankut tanır mısınız?
 
Alıntı:

Kemalizm’in ‘’Etno- Politika’’ danışmanı Türkçülük“ ve „Türkleştirme“ hareketinin ideologlarından olan resmi ideolog Prof. Hasan Reşit Tankut tanır mısınız? 1891- 1980 yılları arasında yaşayan Maraş- Elbistan doğumlu Prof. Hasan Reşit Tankut ilginç bir yaşam serüveni var. Hassa subayı olan babasının görev yaptığı Şam’da koleradan ölmesi üzerine öksüz kalınca birkaç yıl süreyle Elbistan- Kalaycıklı Seydo Ağa adında bir Alevi-Kürt tarafından korumaya alınıyor. Şam’da İdadi eğitimini 1909 yılında tamamladıktan sonra, daha sonra devletin sahiplenmesiyle önce Hukuk, ardından da Siyasal Bilgiler eğitimi yapıyor ve yurt dışına gönderiliyor.

Türkçülük“ ve „Türkleştirme“ hareketinin ideologlarından olan Hasan Reşit Tankut, 1925 yılında bizzat Mustafa Kemal tarafından Şark İlleri Asayiş Müşaviri ve Türk Ocakları Şark Mıntıka Müfettişi sıfatıyla Kürdistan’da görevlendirildikten sonra, ilk Raporunu 23.7.1928’de dönemin Birinci Umumi Müfettişi İbrahim Tali’ ye (Öngören) verir. Elyazması bu gizli Rapora, ilk kez Kürtler ve Ulusal- Demokratik Mücadeleleri adlı eserimizde yer vermiştik.

Resmi- ideolog Hasan Reşit Tankut, bundan sonra 1930, 1938 ve 1961 yıllarında Kürtler Hakkında Andaçlar ve Etno-Politik İnceleme Raporları ve yayımlama düşüncesiyle „Zazalar“ hakkında araştırmalar hazırlar.

Bu raporlar incelendiğinde; tümü arasında bir ideolojik örgü bütünlüğü ve devamlılık olduğunu görürsünüz. Seyid Rıza’nın babası Seyid İbrahim’in de içinde bulunduğu Dersimli Zazalar ile Ermeniler’in, daha 1865’te Dersim’de bir „Kürt- Ermeni Hakları Milli Komitesi“ kurduklarından söz etmese de; 1925 Kürt İsyanı öncülerinden Şeyh Said’in ve Dersim direnişinin dini ve siyasi lideri Seyid Rıza’nın „Zaza“ kökenli olduğuna dikkat çekerek, bundan sonuç çıkarılmasını önerir.

Öneri şudur: Kürdistan, Fırat nehri esas alınmak üzere (T) harfi şeklinde üçe bölünmeli ve bu (T) nin üstünde bir „Türklük Barajı“ kurulmalıdır. (T)nin batısında daha çok Kızılbaş- Alevi Kurmançlar, doğusunda daha çok Şafiî Kurmançlar, kuzeyinde ise daha çok Kızılbaş Zazalar yaşamaktadır. Öyleyse, önce Kızılbaş Zazalar’la Şafiî Zazalar arasına, daha sonra da Kızılbaş Kurmançlar’la Şafiî Kurmançlar arasına bir „Türklük Barajı“ kurulması gerekmektedir. Özellikle, Alevi kimliklerinden dolayı Kızılbaş Zazalar’la Kızılbaş Kurmançları „Türkleştirmek“ daha kolaydır. Ancak, bu dafa da „Ali- İlahilik“ yani Kızılbaş- Aleviliği çelişkisi ortaya çıkmaktadır. Şöyle diyor resmi Raportör: „Bu farklılıklar, Türklüğün lehine büyük bir kazanç ve Türkçüler için bulunmaz bir fırsattır. Buna karşılık Ali- İlahi Zazalığını Türklük’ten ayıran gayet derin ve tehlikeli bir uçurum daha vardır ki, o da Kızılbaşlıktır, Ali- İlahiliktir. (…)Osmanlı ve Osmanlı’yı ifade eden Türk isminden istikrah ettiği için Ali- İlahi Zazalar, kendisini fuzulice görmeye adanmış gitmiştir. Türk milletinin yakın vakte kadar ıslah olmamış yaralarından biri olan Dersim, bu nevi insanlarla meskûndur. Bunlar da tıpkı Sivas, Tokat ve Canik Dağlarında ve ovalarında yaşayan Kızılbaşlar gibi;(Varma Yezidi’n yanına/ Kokusu siner tenine) derler ve Yezid onlarca Türk’tür. Bunları Bektaşilere benzetmek büyük bir hatadır. Bektaşilik, Melamilik felsefi birer tarikat olduğu halde, Ali- İlahilik bir dindir.“ Tankut, daha 1928’de hazırladığı bu ilk Raporunda 16 maddelik „Türkleştirme Önlemleri“ sunar ve sonraki raporlarında bu „Türkleştirme Paketi“ ni daha da geliştirir.



Kaynak: Mehmet Bayrak


Türkçülük ve Türkleştirme harekâtının ideologları olan resmi ideolog Hasan Reşit Tankut Elbistanlı bir Kürt Kızılbaş’ın yanında büyümesine rağmen Alevi- Kızılbaşlar için yaptığı değerlendirmeler ve sonradan uygulamalar açıkça burada görülmektedir. “Alevi kimliklerinden dolayı Kızılbaş Zazalar’la Kızılbaş Kurmançları „Türkleştirmek“ daha kolaydır.” Özellikle bu cümleleri en dikkat çekici kısımlardandır. Bugün bazı Kızılbaş Kürtler kendi kimliklerini sorgulamaktadır. İşte bunun nedeni burada görüldüğü gibi Tankut yapmış olduğu değerlendirmeler ve uygulamalardır. Kürt coğrafyasını “T” şekline benzeterek. “T” harfini üç yöne ayırmaktadır. Doğu, Batı ve Kuzey olmak üzere. Kuzey’de Zaza Kızılbaşlar, Batı’da Alevi-Kızılbaş Kurmançlar ve Doğu’da ise Şafi Kurmançlar olarak ayırmakta etnik ve dinsel unsurların birbirinden ayrılması ve bunların arasına Türklük barajı konmasını ifade etmektedir.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:27.

Sitemiz tüm dünyaya açık, hiçbir ayrım yapmaksızın faaliyettedir. Sitemize katılmak için alevi olmanız şart değildir kapımız herkese açıktır ve herkes fikir ve düşüncelerini özgürce konuşabilir. Ayrıca tüm üyeler her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. Her türlü sorumluluk yazan kullanıcıların kendisine aittir. Uygunsuz davranış vb. hareketler bazen site ekibinin gözünden kaçabilir. Bu yüzden uygunsuz davranış görülmesi durumunda, şikayetlerinizi iletişim bölümünden bildirirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır. Bu site, telif hakları Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd'e ait olan vBulletin® scripti ile tasarlandı ve kodlandı. Ayrıca sitemiz extra Php ve Ajax -jQ- ile güçlendirildi. Arama motoru optimizasyonu ise, vBSEO kullanılarak yapılmıştır.


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2