Sponsor Reklamlar


Margarin Hakkında

 Yaşam Katagorisinde ve  Sağlık Servisi Forumunda Bulunan  Margarin Hakkında Konusunu Görüntülemektesiniz.=>...

 
Seçenekler
Alt 14.01.10   #1
UYSAL VE ASİ
UYSAL VE ASİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
вєşιктαşιм нαуαт ѕєηѕιη..
Üye
Üyelik tarihi: Dec 2009
Nereden: istanbul
Yaş: 29
Mesajlar: 407
Rep Puani : 11
Wink Margarin Hakkında


Margarin Hakkında

Bitkisel kökenli yağlar, margarinler ve sağlığa katkıları

Unilever, doğuşundan bu yana, 75 yıldır margarin üretmektedir. O günden bu güne bitkisel yağlarla hazırlanan margarin, beslenmede önemli bir yer tutmaktadır ve vücut için gerekli yağ asitleri, A ve D vitaminleriyle gelişime katkı sağlamaktadır.

Sağlıklı beslenme açısından margarinler bitkisel yağ kullanılarak üretilir. Bu yağlar, soya fasulyesi, ayçiçeği tohumu ve keten tohumu gibi bitkilerden elde edilir. Bu bitkiler doymamış yağların en zengin kaynaklarıdır. Sana’nın üretiminde bu bitkilerin en kalitelileri toplanır ve yağları çıkarılır. Sana’nın kalitesinin sırrı, en yeni teknolojilerle üretilmesi ve en kaliteli bitkilerin kullanılmasıdır.

Margarin, bitkisel yağlardan yapılmıştır

Uzmanlar, sağlık için margarin tüketmenin tereyağı tüketmekten daha iyi olduğunu belirtmektedir. Margarinin sağlıklı bir beslenme düzenindeki önemli rolü bilindiğinden rejimlerde margarin de tavsiye edilmektedir.

Margarinler bitkisel yağlardan yapıldıkları için, doymamış yağ oranları yüksektir. Bu yağlar çoğunlukla; soya fasulyesi, ayçiçeği tohumu ve keten tohumu gibi bitkilerden elde edilir. Bu bitkiler, sağlıklı tekli doymamış yağ, çoklu doymamış yağ ve vitamin E’nin en iyi kaynaklarıdır. Doymamış yağlar, kandaki kötü kolestrol olarak bilinen LDL düzeylerini düşürerek kalp sağlığını korumaya yardımcı olur. Ağırlıklı olarak tereyağ gibi hayvansal besinlerde bulunan doymuş yağlar ise, kandaki kolesterol miktarını arttırarak kalp sağlığını olumsuz yönde etkiler. Doymamış yağlar iyi kolestrol olarak bilinen HDL düzeylerini üst düzeyde tutar. Bitkiler kolestrol içermedikleri için margarinler de kolestrol içermemektedir.

Sana margarinin içine özenle seçilen bitkisel yağlar konulmaktadır. Margarin yapılırken bitkilerin tohumları ile çekirdekleri hasat edilir ve basılarak yağları çıkartılır. İstenilen yoğunluk ve en besleyici ürün kalitesini elde etmek için, özenle seçilen bitkisel yağlar bir yandan soğutularak bir yandan su ile karıştırılır. Böylece yüksek oranda besleyici yağlar içeren mükemmel lezzette Sana margarin üretilmiş olur. Sana margarinin sırrı, en yeni teknikler ve en kaliteli ürünler kullanılarak üretilmesinde saklıdır.

Margarinin dengeli beslenme kompozisyonu

Tüketicilerin çoğu margarini günlük olarak kullanır ancak margarinin sağlıklı bir beslenme içindeki öneminin farkında değildir. Margarinde doymuş yağlar çok azdır. Özellikle kahvaltılık ve yemeklik margarinler, tekli ve çoklu doymamış yağlar bakımından zengindir.

Günlük beslenmede yağların bir denge içerisinde tüketilmesi gerekmektedir. Şöyle ki; bir günlük enerji ihtiyacının %30’u yağlardan karşılanmalıdır. Bu miktarın %10’u doymuş, %10’u tekli doymamış, %10’u çoklu doymamış yağlar şeklinde çeşitlendirilmelidir. Dolayısıyla tek bir tip yağla beslenmek sağlıklı olmamaktadır. Yetişkin bir erkek en az 90 gram, yetişkin bir kadın ise en az 65 gram yağ tüketmelidir. Ancak çocuklar yetişkinlere oranla daha fazla yağ tüketmelidir. Özellikle gelişme çağlarının ilk yıllarında bir günlük enerji ihtiyacının %50’sini margarin, süt vb. gibi yağlardan veya yağlı ürünlerden karşılamalıdır.

Margarin, doymamış yağlar ve vitaminler bakımından da zengindir. Margarin, gözlerin daha iyi görebilmesi ve bağışıklık sistemi için oldukça önemli olan vitamin A ile güçlendirilmiştir. Tereyağı ile karşılaştırılınca margarin daha fazla D vitamini içerir. Vitamin D, vücutta kalsiyum emilimini artırdığı için güçlü kemikler ve dişler için önemlidir. Margarinler, A ve D vitaminlerinin zengin kaynağıdır ve özellikle çocukluk döneminde bu iki vitaminin margarinle birlikte alınması önem taşımaktadır.

Margarinler, kalp sağlığı için faydalı iyi yağlar içerir.

Kalp ve damar hastalıkları, endüstrileşmiş ülkelerde ilk ölüm sebeplerindendir ve gelişmekte olan ülkelerde de ilk sıraya yükselmektedir. Sağlıklı bir beslenmede, doymuş yağlar düşük oranlarda, Dünya Sağlık Örgütü gibi uluslararası sağlık otoriteleri tarafından önerilen çoklu doymamış yağlar ile tekli doymamış yağlar fazla olmalıdır. Hayvansal yağ içeren tereyağı yerine doymamış yağlar içeren Sana tüketmek, insanların kalp sağlığını korumalarına yardımcı olacaktır. Son yıllarda hayvansal yağa tercih edilen margarinin, çeşitli ülkelerde kalp hastalıklarının düşmesinde önemli rol oynadığı bilinmektedir.

Margarin tüketmek, büyüyen çocuklar için de önemlidir. Faydalı yağlar, çocukların sağlıklı büyümesi ve gelişme için oldukça gereklidir. Margarinin düzenli kullanımı, çocukların büyümeleri ve gelişmeleri için gerekli olan besinleri almalarına katkıda bulunur. Çocukların sağlıklı gelişimlerine önem veren Unilever, Sana’yı faydalı yağlar ve vitaminlerle zengin bir kaynak hale getirmektedir.

Sana’da bulunan vitaminlerin sağlık açısından önemi

Vitaminler büyümeye yardımcıdır. Sinir ve sindirim sistemlerinin normal çalışmasına, besin ögelerinin elverişli olarak kullanılmasına ve vücut direncine yardımcı olur.

Vitaminlerin yiyeceklerdeki dağılımı farklılık göstermektedir. Bazı yiyeceklerde bir veya birkaç vitamin yüksek yoğunlukta bulunurken diğer bazı vitaminlerin çok az bulunduğu görülmektedir. Bütün vitaminler bütün besinlerde değişik yoğunluklarda bulunmaktadırlar.

Margarinler günlük beslenmemizin bir parçası olduğundan vitaminlerle zenginleştirilmeleri günlük beslenmemizde onları lezzet verme özelliklerinin yanında bir vitamin kaynağı haline dönüştürür. Bitkisel Margarin Standardına (TS 2812) göre margarinlere A ve D vitaminlerinin katılması zorunludur. Yağda eriyen bu vitaminlerin yağlarla birlikte alınması vücutta daha etkin olarak kullanımını sağlar. Sana’daki A ve D vitamin miktarları vücudumuz için gereken ve Bitkisel Margarin Standardının ön gördüğü miktarlardadır.

100 gram Sana paket margarinin enerji ve besin öğeleri aşağıdaki gibidir:

Enerji ve Besin Ögeleri Sana Kase (100 gr'da)
Enerji 542 kcal/ 2266 kJ
Protein 0,1 g
Yağlar 60 g
Doymuş Yağ Asitleri 24 g
Doymamış Yağ asitleri 36 g
Kolesterol 0 mg
Karbonhidrat 0,4 g
Vitamin A 630 mg(%78*)
Vitamin D 2,5 mg(%50*)

Yukarıdaki tabloda görüldüğü üzere Sana, vitamin A ve vitamin D günlük tüketilmesi önerilen miktarların sırasıyla %78 ve %50’si karşılamaktadır.

Bir günlük A ve D vitamin ihtiyacı sadece margarinden değil farklı besinlerden karşılanmalıdır. Aksi takdirde hem günlük yağ tüketimi gereğinden fazla olur hem de fazla kalori, kilo alınmasına yol açar. Bu yüzden A ve D vitamini ihtiyacının bir kısmını günlük olarak tüketilen Sana’dan karşılamak, beslenme için uygun bir yoldur.

Vitamin A

Vitamin A; vücudun dış yüzeyini, sindirim, solunum, üreme ve görme organlarını dıştan gelecek mikroplardan koruyan epitel hücrelerin normal çalışması, kemiklerin gelişimi ve üreme, gözün değişik ışık durumlarında daha iyi görebilmesi, vücudun hastalıklara karşı savunma sisteminin oluşumunda görev almaktadır. Yetersiz miktarda A vitamini alındığında; gece körlüğü, sindirim sistemi hastalıkları, enfeksiyonlara kolay yakalanma ve kansızlık görülebilmektedir.

Vitamin A sadece margarinlerde değil hayvansal yiyeceklerden en çok balık, karaciğer, süt ve süt yağı, yumurta sarısında bulunur. Bu nedenle yiyecekler günlük A vitamini ihtiyacının küçük bir kısmını karşılamaktadır. Bitkisel yiyeceklerde A vitamini bulunur fakat bulunan miktarın ancak altı ile, onikide biri vücut tarafından kullanılır. Koyu yeşil yapraklı sebzeler, sarı sebzeler ve sarı meyveler A vitamini bakımından zengin sayılabilecek bitkisel kaynaklarıdır.

Yeterli ve dengeli beslenildiği takdirde besinlerde az miktarlarda da bulunan vitamin A ihtiyacı karşılanmaktadır. Fakat gebe ve emzikli kadınlar ile çocukların vitamin A’ya olan gereksinimi daha fazladır. Vitamin A’nın fazlası vücutta depo edilebildiğinden yüksek dozda kullanılmamalıdır. Günlük gereksinim, yetişkin bir insan için 800 mcg. ’dır. Örneğin 1 adet yumurta günlük gereksinmenin %32’sini, 1 orta su bardağı süt günlük gereksinmenin %13’ünü, 3 adet kayısı günlük gereksinmenin %40’ını karşılar.

Unilever’in gerçekleştirdiği araştırmalarda günlük margarin tüketiminin 25 gram olduğu saptanmıştır. 25 gram Sana’da ise 158 mcg A vitamini bulunmaktadır. Bu miktar günlük A vitamini ihtiyacının %20’sini karşılar ve standart margarinlerdekinden daha fazladır.

Vitamin D

Vitamin D’nin vücuttaki en önemli görevi kalsiyum metabolizmasının düzenlenmesidir. Kalsiyum kemik ve diş yapısında bulunur, kanın pıhtılaşmasını sağlar.

Vitamin D yetersizliği ile ilgili belirtiler iskelet sisteminde görülür. İskelet sistemindeki belirtilerle ortaya çıkan hastalıklar raşitizm ve osteomalasidir. Raşitizm özelikle süt çocuklarında ve ilk yaşlarda görülür, kemikler yumuşar ve kolay kırılabilir bir hal alır. Kemik uçlarında genişlemeler, bileklerde şişlik, bacaklarda X veya O biçimi çarpıklıklar oluşur. Bunların dışında dişler geç veya gayri muntazam çıkar. Osteomalasia ise daha çok yaşlı insanlarda görülür. Kemikler yumuşar ve kolay kırılabilir bir hal alır.

D vitamini, vücuda vücut dokusundaki D vitamini ön öğesinin güneş ışını aracılığıyla vitamin D’ye çevrilmesi ile alınabilir. Balıkyağı dışındaki doğal yiyeceklerde D vitamini çok azdır. Türkiye güneş yönünden oldukça zengin bir ülke olmasına rağmen çocukların güneşe ek olarak D vitaminine gereksinimleri vardır. Bu, 3 aylıktan itibaren 400 IU (10mcg) D vitamini verilerek karşılanır. Günlük margarin tüketimi miktarının 25 gram olduğunu baz alırsak, Sana’ya bir günde tüketilmesi önerilen D vitamini miktarının %12,5’u eklenmiştir. Buna göre 25 gram Sana’da 25 IU D vitamini bulunmaktadır.
Sponsor Reklamlar

UYSAL VE ASİ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti

Seçenekler


Bookmarks
    Bu içeriği paylaş --> Facebook Bu içeriği paylaş --> del.icio.us Bu içeriği paylaş --> Myspace Bu içeriği paylaş --> Google Bu içeriği paylaş --> Twitter Bu içeriği paylaş --> MSN Bu içeriği paylaş --> Digg Bu içeriği paylaş --> Yahoo Bu içeriği paylaş --> Linkedin
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Önceki veya sonraki konu...
Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Musahiplik Cemi Hakkında Dede-baba Cem İbadeti 2 22.10.12 16:30
Topicler Hakkında.. DeathAngel Sepet 22 09.05.10 15:13
Kendimiz hakkında bilmediklerimiz Asi_Kardelen Sağlık Servisi 1 10.04.10 21:04
Aşkale hakkında bilgiler hasan Erzurum 0 04.12.09 12:52




Satılık pomeranian Pomeranian Boo

Sitemiz tüm dünyaya açık, hiçbir ayrım yapmaksızın faaliyettedir. Sitemize katılmak için alevi olmanız şart değildir kapımız herkese açıktır ve herkes fikir ve düşüncelerini özgürce konuşabilir. Ayrıca tüm üyeler her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. Her türlü sorumluluk yazan kullanıcıların kendisine aittir. Uygunsuz davranış vb. hareketler bazen site ekibinin gözünden kaçabilir. Bu yüzden uygunsuz davranış görülmesi durumunda, şikayetlerinizi iletişim bölümünden bildirirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır. Bu site, telif hakları Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd'e ait olan vBulletin® scripti ile tasarlandı ve kodlandı. Ayrıca sitemiz extra Php ve Ajax -jQ- ile güçlendirildi. Arama motoru optimizasyonu ise, vBSEO kullanılarak yapılmıştır.

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2