Sponsor Reklamlar


Tuncel Kurtiz :Alevi Köyüne Gömün Beni

 Genel konular Katagorisinde ve  Pir Yolu Haber Merkezi Forumunda Bulunan  Tuncel Kurtiz :Alevi Köyüne Gömün Beni Konusunu Görüntülemektesiniz.=>...

Ağaç Şeklinde Aç11Beğeni
  • 2 gönderen Alevi
  • 4 gönderen Karbuz
  • 1 gönderen Haydar-ı Kerrar
  • 1 gönderen Anasır
  • 3 gönderen Anasır

 
Seçenekler
Alt 28.09.13   #1
Alevi
Alevi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kıbrısl�
Kurucu
Üyelik tarihi: Aug 2009
Nereden: Schweiz(isvicre)
Yaş: 35
Mesajlar: 4.782
Rep Puani : 199
Standart Tuncel Kurtiz :Alevi Köyüne Gömün Beni


Büyük usta Tuncel Kurtiz'in, Balıkesir'in Güre ilçesindeki Tahtakuşlar Köyü'ne gömülme vasiyeti yerine getirilemiyor. Çünkü bir Alevi köyü olan Tahtakuşlar'ın İhtiyar Heyeti'nden izin çıkmadı.

Hürriyet.com.tr'nin haberine göre Kurtiz'in ani vefatının ardından ailesi, vasiyeti üzerine Kurtiz'in Tahtakuşlar Köyü'ne defni için girişimde bulundu. Yaklaşık 10 yıl önce Kaz Dağları'na yerleşen, Çamlıbel Köyü'nde yaşayan Kurtiz, yakınlarına komşu köy olan 800 nüfuslu Alevi köyü Tahtakuşlar'a gömülmek istediğini söylemişti. Ancak köyden sanatçının vasiyetine izin çıkmadı.
ALEVİ İNANCINDA BÖYLE ŞEY YOK, UTANIYORUZ

Hubyar Sultan Alevi Derneği Başkanı Ali Kenanoğlu, Tuncer Kurtiz'in vasiyeti gereği Tahtakuşlar Köyü'ne gömülemediği haberi üzerine derhal harekete geçtiklerini söyledi ve bir açıklama yaptı: "Altınoluk Alevi derneklerinden bir heyet köye doğru yola çıktı. Bu yanlışı düzeltmeye gidiyorlar. Alevi inancında böyle şey olmaz. Bu utanç verici durumu ortadan kaldırmak için çalışıyoruz".

Sponsor Reklamlar

bilgeyol ve renk bunu beğendiler.
Alevi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 28.09.13   #2
Karbuz
Karbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jun 2011
Nereden: Tokat
Mesajlar: 52
Rep Puani : 10
Standart Cevap: Tuncel Kurtiz :Alevi Köyüne Gömün Beni


İnşallah son dileği yerine getirilir. Tekrardan, Mekanın cennet olsun dayıı..

Biz dünyayı değiştirmek için yola çıktık, olmadı dünyayı değiştiremedik ama dünyada bizi değiştiremedi. Tuncel KURTİZ
Sponsor Reklamlar

Alevi, bilgeyol, renk ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
__________________
Öldükten sonra yaşamak isterseniz kalıcı bir eser bırakınız. Hz.Ali
Karbuz isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 28.09.13   #3
Haydar-ı Kerrar
Avatar mevcut degil.
Kıdemli Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jan 2013
Nereden: İstanbul
Mesajlar: 297
Rep Puani : 60
Standart Cevap: Tuncel Kurtiz :Alevi Köyüne Gömün Beni


İhtiyar Heyeti'de ne oluyor yahu? Peygamber mi sanıyor bunlar kendilerini acaba. Umarım bu yanlışı bir an önce düzeltirler ve Tuncel Kurtiz'in son isteği yerine getirilmiş olur.
Sponsor Reklamlar

bilgeyol bunu beğendi.
__________________
Aliyyen Veliyullah...
Haydar-ı Kerrar isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 28.09.13   #4
Anasır
Avatar mevcut degil.
Yeni Üye
Üye
Üyelik tarihi: Feb 2013
Nereden: Rıza Şehri
Mesajlar: 10
Rep Puani : 20
Standart Cevap: Tuncel Kurtiz :Alevi Köyüne Gömün Beni


Alevi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
ALEVİ İNANCINDA BÖYLE ŞEY YOK, UTANIYORUZ

Hubyar Sultan Alevi Derneği Başkanı Ali Kenanoğlu, Tuncer Kurtiz'in vasiyeti gereği Tahtakuşlar Köyü'ne gömülemediği haberi üzerine derhal harekete geçtiklerini söyledi ve bir açıklama yaptı: "Altınoluk Alevi derneklerinden bir heyet köye doğru yola çıktı. Bu yanlışı düzeltmeye gidiyorlar. Alevi inancında böyle şey olmaz. Bu utanç verici durumu ortadan kaldırmak için çalışıyoruz".

sevgili canlar;
Üzülmemek, sevmemek mümkün mü ?...Kim gerçekten belki hiç yanyana gelmediği, oturup muhabbet eylemediği yine de gönüllerine mihman eylediği büyük ustayı, her ne kadar ölürse ten ölür canlar ölesi değil desek de yemyeşil bir dal kırılmış gibi hissetmedi ki.. (En azından benim için böyle)

Yine de bilmeden etmeden, anlamadan, araştırmadan Tahtakuşlar köyü alınan bir karara utanç duyuyoruz, Alevi inancında böyle olmaz.... gibi büyük laflar etmek popülizme yenik düşerek talihsiz ve maksadını aşmış bir açıklama olarak değerlendiriyorum..(Tabi gerçekten bu sözler söylenmiş ise). Keşke Önce Köyden gerekli bilgiler alınsaydı...Anlamaya çalışılsaydı... Tahtakuşlar Köyünü az çok bilen biri olarak bu kararı anlayabildiğimi, Büyük Usta'nın şahsına yönelik olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim... Eminim çookkk zor bir karar olmuştur alanlar açısından da...

Büyük Usta yıllarca oralarda yaşadı... bu düşüncesini oradaki köylülerle hiç mi paylaşmadı, hiç mi fikirlerini sormadı...acaba diye düşünmekten de kendimi alamıyorum.. Hal böyle oluncada Böyle bir vasiyet gerçekten var mı oda şüpheli görünüyor bana...(Büyük ustamız bu kararda olsaydı rızalıklarını alırdı bence)

Büyük usta devrin daim olsun, ışıklar içinde yatasın...

Rıza ile, sevgiler....
Sponsor Reklamlar

bilgeyol bunu beğendi.

Konu Anasır tarafından (28.09.13 Saat 22:27 ) değiştirilmiştir.
Anasır isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 30.09.13   #5
Anasır
Avatar mevcut degil.
Yeni Üye
Üye
Üyelik tarihi: Feb 2013
Nereden: Rıza Şehri
Mesajlar: 10
Rep Puani : 20
Standart Cevap: Tuncel Kurtiz :Alevi Köyüne Gömün Beni


Muhtemelen bu ülkenin aydınlık yüzleri sıralıyorlar twetterden demirden leblebileri yemeyi unutarak, dilin kemiği yok ya, zehir zemberek ve bazıları utanç duyuyorlarmış…Bir çırpıda nasıl da silebiliyorlar tüm değerleri…durup bir düşünmüyorlar bile…hele bir soluklanın hele bir düşünün neden, niçin ???

Asıl utanç nedir biliyor musun?? Ne büyük ustayı, ne de Tahtakuşlar köyünü, nede Çamlıbel köyünü köylüsünü hiç bilmemek, tanımamak ve anlamamak… ne diyorduk anlayış = sevgi… anlamadan ne büyük usta, ne Alevilik, ne Aleviler kısacası insan-evren hiç bir şey sevilemez.


Tahtakuşlar köyü bildiğim kadarıyla kendilerince buldukları yöntemlerle inançlarını değerlerini yozlaşmadan korumaya, kollamaya, savunmaya çalışıyorlar…Güzel insanlar… 30-40 yıldır birlikte muhabbet eyledikleri Değerli Ali EKber Çiçek’i kendilerinden bilmişler, ölümü ile ilgili tüm sorumlulukları daha sağlığında birlikte konuşarak üstlenmişlerdi…. Öylede oldu.
Bütün köyün her ferdi seferber olmuştu… her kapıdan uzatılan ayranlar güneşten terden ferahlarken ,cömertlikleri kalplerimize yazılmıştı…


Büyük ustaya en büyük saygısızlık nedir biliyor musunuz??? Yıllardır yaşadığı Çamlıbel köyü yerine Tahtakuşlar köyüne gömülmek istese, köylülerle bu düşüncesini paylaşır ve rızalığını alırdı… Bunu yapabilecek kadar insana, kültüre saygıda-sevgide-insanları anlamakta kusur etmeyecek, emri vaki oldu bittiye getirmeyecek kadar yüce gönüllü olduğunu düşünemeyecek kadar popülizmin kurbanı olmuş bizlere vah ki ne vah….

Ya yıllardır birlikte yaşadığı köylüye ne diyecekti… sizlerle muhabbet eyledik birlikte yaşadık, yüzyüze baktık ben ölürsem komşu köye gömün…son dakika golü gibi…şaka gibi….Niye???

Nelerde düşünüp yakıştırdık Ustaya, yokluğunun ilk saatlerinden.. Köylülerle karşı karşıya getirmek yetmedi birde Alevilikle-Sünnilikle….Doğruya Edremit’ten bir heyet çıkmış ikna etme heyeti…Güler misin ağlar mısın?? Ah popülizm sen nelere kadirsin…Yetmedi birde Tahtakuşlar köyünü sileceğiz coğrafyadan inançlarından değerlerinden.. Öyleye Kireman katibi olduk birden yazıyoruz işte...Parmaklar klavyede habire yazıyoruz fırsat geldi işte… Hoşgörü inanç farklılıkları sunturlusundan ortalıkta…

Oysa onların dilleri ne bizim gibi uzun, ne bizim gibi çatallı, ne de bizim gibi kemiksiz hertarafa dönmüyor…Gönül dili, ile konuşuyorlar…Kardeşim bizim böyle bir vasiyetten haberimiz yok…. Öyle ya onlar gerçekten büyük ustayı biliyor seviyorlar böyle bir vasiyeti olsa konuşurdu her iki köylü insanlarıyla hepsinin razılığını alırdı… Başkalarının ikna heyetine gerek yoktu…Ne yaşadığı köyü ne komşu köyü sıkıntıya düşürmezdi…Gönül dillerini yitirmemiş, popülizme kucak açmamış Tahtakuşlar köyü ve Çamlıbel köylülerinin birbirlerinin gönüllerini okuyarak popülizmin batağına saplanmış bizlere dik duruşları ile karşılıklı dayanışmaları ile verdikleri ders için elimden gelen sadece sonsuz teşekkürlerim ile bu yazıyı yazmak ..

Mesele, Tuncel Kurtiz topluma mal olmuş büyük usta, sizin köye gömülmesi ne büyük avantaj demek değil, mesele Topluma mal olmuş büyük ustanın ne yapıp yapmayacağını bilmekte…mesele yokluğunda paye peşinde koşmakta değil, …Mesele büyük ustanın insanları anlamaktaki ustalığına inanarak, anlayarak sevebilmekte.. Ona saygıda kusur etmemek için onun yerine koyup düşünebilmekte…
Mesele popülist yaklaşımlarla pragmatizmin batağına saplanıp fırsatları değerlendirebilmekte değil, tepkilerin olacağını bilerek dik durabilmekte… Büyük ustaya saygı budur…Sevgide saygıda biliriz ki çoktandır özden ayrı düşmüş dil işi değil, gönül işi…

Büyük usta giderken vesile olduğun son dersten umarım hep birlikte doğru sonuçlar çıkarırız…
Devrin daim olsun

Rıza ile..
Sponsor Reklamlar

bab'ül ilim, bilgeyol ve renk bunu beğendiler.
Anasır isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 30.09.13   #6
bilgeyol
bilgeyol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
BİZİM KABEMİZ İNSANDIR...
Yönetici
Üyelik tarihi: Jun 2012
Nereden: KERBELA-KOBANİ
Mesajlar: 11.315
Rep Puani : 76
Standart Cevap: Tuncel Kurtiz :Alevi Köyüne Gömün Beni


Mahrem-Alevilik-
Tuncel Kurtiz Usta
– Ayşe Acar



Kırmızı Haber Yazarları | 29 Eylül 2013 | Alt Manşet, Gündem, Kırmızı Haber, Manşet, Manşet Altı Gündem Haber, Numaralı Haberler, Yazarlar


Ayşe Acar /

Kültür ve inanç kodlarını okuyamamak gibi temel bir sorunumuz var. Üstelik Anadolu gibi kültürlerin ve inançların Aşure misali bir kazanda tat verdiği bir coğrafyada. Özellikle bazı tarihçiler, tarihi vakaları köşelerine taşıyan yazarlar, gazeteciler, gazeteler, televizyonlar ne yazık ki memleketi tanımıyoruz. Ne acı…
BBC’nin ünlü bir belgesel serisi vardır; Around the World in 80 Faiths/ 80 İnanışla Devriâlem. Türkiye ayağında danışmanlık yaptığım bir proje. Proje esnasında BBC ekibinin Anadolu inanç kodlarını okumada bu kadar yetkin ve hassas olduklarını gördüğümde çok şaşırmıştım. Oysa onlar ‘gerçek’ ne ise onu aktarmak için olması gerekenin bu olduğunu söylüyorlardı. Bizden daha iyi inanç/kültür kodları okuyabiliyor olmaları benim için daha da acı…
Kazdağları uzunca bir süredir siyanürle altın arayan, bu sebeple ormanı talan edenlere karşı savaş veriyor. Fakat gündeme Tahtakuşlar Köyü ‘yobaz mıdır değil midir?’ sorunsalı ile geldi. Tuncel Kurtiz ustanın nerede toprağa verileceği konusu müthiş bir haber kirliliği ile tartışıldı. Ola ki Tahtakuşlar Köyü ‘köy mezarlığında ustaya yer vermeyecekse Alevi olamazlar!’ noktasına kadar getirildi konu.
Twitter’da Evrensel İnsan Hakları Beyannamesi içerikli tweetler havada uçuştu. Kültür/inanç kodları konusunu en önce bilmesi gerekenlerden biri olarak Eski Kültür Bakanımız Sayın Günay ‘vah olsun!’ deyip ‘yobaz’ ilan etti köyü.
Köy mezarlığına ustanın kabul edilmeyişi yanlış bir haber de olabilir, doğru da. Sorun bu habere olan yaklaşımımızda. İnanç kodlarını okumayı bilmeden acele davranıp hata yapıyoruz. Bazen Mahrem nedir bilmiyoruz.
Evimize bir misafir geldiğinde eğer yeni tanıyorsak salonumuzda ağırlarız. Şayet biraz arkadaşlığımız varsa mutfağımıza girmesi bize yanlış gelmez. Fakat yatak odamıza yalnızca eşimizi, yâr diye kıymet verdiğimizi almayı uygun buluruz. Orası bizim mahremimizdir.
Kâbe’ye Hıristiyanlar, Yahudiler, başka inançtan insanlar giremiyor. Yalnızca Müslümanlar girebiliyor. Kâbe, beytullahtır. Beyt, ev demek. Mahrem anlamında kullanılır. İhram-mahrem- haram kelime kökleri aynıdır. İslam geleneği Kâbe’yi kendi mahremi olarak görür. Biz ‘olur mu öyle anlamsız şey, nerede insanlık, açın sınırları herkes gelsin’ diyebiliriz. Fakat orası belli ritüellerin uygulandığı mahrem bir evdir. Bu talebimizle hem orayı kendine mahrem bilenlere haksızlık eder hem ritüeli bilmeyeni zorda bırakabiliriz.
Bu mahremiyet, bir anlamda sınırlama yalnız dinler için geçerli değildir. Kurumsal tüm yapılarda da vardır. Örneğin, üniversitelerde. Hukuk fakültesinde okuyan bir öğrenci ‘ben Hukuktan sıkıldım şimdi yan binadaki Tıp fakültesine devam edeceğim artık’ diyemez. Bu durumu aklımızla makul bulmayız.
Bunun gerçekleşmesi için bir yöntem vardır, onu gerçekleştirmekle mükellefizdir. Dini terminoloji – pratikte hakiki bir Müslümanlık var/yok konularına hiç girmiyorum- makul değil anlamında haram kelimesini kullanır, yasak. Biri ilkesini toplum yaşamını organize eden akıl/adalet üzerinden alır. Diğeri ilkesini esasında yine rasyonel zemini olan iman üzerinden alır.
Kentli insan Alevilik ve Alevilerle kentlerde karşılaştı doğal olarak. Kentte gördüğü Aleviliği referans alıyor. Her yerde Cemlerin kentte rahatlıkla girebildiği Cemler gibi olduğunu, tüm Alevi dernek yöneticilerinin de Alevi önderi olduğunu düşünüyor. Oysa Alevilik Anadolu’nun Alevi köylerinde yaşanır ve önderleri de kameralar önüne çıkmayan Mürşit Ocakları Dedeleridir. Bireyi, toplumu ilgilendiren her konuyu Aleviler Mürşit Dedelere sormakla mükelleftir. Dede ise o toplumu Ehlibeyt çizgisinde kıyamete kadar taşımakla sorumlu olduğunu söyler. Dede Talipten, Talip’te Dede’den rızalık alarak yol alır. (Dedeler; Mürşit/Pir/Rehber Ocakları olarak 3 gruptur ve tüm Dedelere de Dedelik eden Mürşit Ocakları Dedeleridir.)
Gelelim Tahtakuşlar Köyüne. Alevi geleneğinin yüzlerce yıldır bozulmadan bugüne gelmesini sağlayan bugün ki halkalarından olan Tahtakuşlar Köyü, Kazdağlarında ki 9 Tahtacı Alevi köyünden biridir. Geleneği bozuluma uğratmadan getiren yalnızca Tahtacılar değildir elbette. Tek tek yöreleri yazmamıza gerek yok. Tahtakuşlar Köyünde bir Cem’e girmek için Alevi olmanız yetmez.
Musahibinizin olması gerekir. Müsahip, evli iki çiftin yol kardeşliğine verilen isimdir. Müsahip aileler birbirinin maddi manevi sorumluluğunu alırlar. Ancak sorumluluk alabilen insanlar yetişkin sayılır, Alevi olarak kabul edilir ve Cem’e alınırlar.
Müsahip olmak demek, kardeş aileniz herhangi bir hata yaptığında onunla birlikte cezaya razı olmak demektir. Ceza işlenen suça göre orantılıdır. Suç kapsamında temel düstur ‘eline beline diline’ sahip olmaktır. Ola ki basit bir suç ise, diyelim eşinize onu inciten bir söz söylediniz ve bu Cem’de Dede huzurunda eşiniz tarafından şikâyet olarak dile getirildi. Bu durumda iki aile birden suçlu bulunur. Ceza, örneğin bir çocuğun okutulması olabilir, ya da köyün maddi bir ihtiyacının karşılanması olabilir. Ola ki hırsızlık yaptınız ve bu Cem’de açıklandı, Dede’nin vereceği karara göre o ocaktan dışlanabilirsiniz. Buna, düşkün olmak denir. Düşkünler Ocağına 7 yıl hizmetle mükellef kılınırsınız, siz aileniz ve müsahip olduğunuz ailenin tamamı düşkün kabul edilir. Dışlandığınız ocaktan hiç kimse cezanız tamamlanıncaya kadar sizinle konuşmaz, konuşamaz. Bu Alevi köylerindeki mahrem kurallara yalnızca bir örnektir.
Alevilikte Cem esastır. Fakat Cem’de ki kuralların tüm yaşama alanına nüfuz etmesi gerekir. Zaten Cem’de sorgulanan yaşamın bizzat kendisindeki eylemlerin Ehlibeyte, Onun edebine uygun olup olmadığıdır. Ehlibeyt, ev halkı demektir. Hz. Muhammed, Hz. Ali, Hz Fatıma, Hz. Hasan, Hz. Hüseyin. Bu beş kutsal kişi Mahremdir. Ev Halkıdır.
Mezarlıklar Alevi köylerinde mahrem yaşam alanlarından yalnızca biridir. O alanlara dünyanın en iyi insanı dahi olsanız dâhil olabilmek için Ehlibeyt edebine ‘İkrar’ verilmiş olması şartı aranır. İkrar söz vermektir. Bu yüzlerce yıllık bir gelenektir ve bazı Alevi köylerinde hala yaşıyor. Tahtakuşlar Köyü onlardan biri. Bu köylerin insanına ‘insanlığın en büyük zalimi’ muamelesini uygun görüp, ‘hayır, biz sizin özel bulduğunuz alanları, inançları falan önemsemeyiz!’ demiş olsak dahi, onların hala kendi özel duyguları, alanları olabilir ve bu geleneklerini yüzlerce yıldır yaşatıp, şimdi siz uygun bulmadınız diye bırakmayabilirler.
Değerli sanatçımız Tuncel Kurtiz’in ve ailesinin bu gelenekten haberi var mıdır bilemiyorum. Alevi Dedeleri ikrar konusunu Alevi geleneği içinde doğanlara hatırlatırlar ve ikrar vermeyen Alevi’yi zaten bu köylerde Cem’e almazlar. Fakat Alevi Geleneği içinde doğmayanlara asla bir dayatma gibi sunmadıkları gibi bu konu o kıymetli insanlarla olan diyaloglarda açılmaz, hem o insanları zorda bırakmak istemezler hem bu durum mahremdir. Fakat geleneğin dışından olan kişi kendi rızası ile ‘ikrar’ vermek isterse buna ‘hayır’ demezler/diyemezler.
Kazdağlarında en az 6 yıldır bir Tahtacı Cem’i görüntülemek için köylerin kapısında yatan bir yönetmen dostum var; Ahmet Yazman, Göbeklitepe belgeselinin yapımcısıdır. Ahmet bir kare görüntü alamadı hala. Alması da mümkün değil, buna adım kadar eminim. Üstelik Ahmet’le köylülerin diyaloğuna da şahit oldum. Ahmet onların artık oğlu olmuş. Ahmet’in ne yediği, iyi beslenip beslenmediği ile bile ilgileniyorlar. Ahmet üzülse tüm köylülerin yüzü düşüyor. Ama Ahmet’i Cem’e almıyorlar. Kuralları, ağır sorumlulukları olan bir gelenek Alevilik.
Hünkar Hace Bektaşi Veli’nin bir sözüdür; ‘Gelme Gelme! Dönme Dönme! Gelenin malını, dönenin canını.’ Mal; ev araba, can; beden zannedilmesin not düşüyorum: mal, mülk bedendir. Yani ‘sen ikrar verdin. Beden değilsin, kadın-erkek değilsin, sen cansın. Gelirsen bedenini bırak cinsiyetsiz gel. Bu yoldan dönersen de canın, yani asıl varlığın, kıymetin gider, bunu da bil’ demektir.
Tahtakuşlar Köyü bağlı olduğu mürşit ocağına sormadan bir karar alamaz, düşkün ilan edilmekten çekinebilirler. Bu köy binlerce yıllık katliamlara rağmen Alevi Geleneğini sağ salim bugünlere getirenlerin bugünkü halkalarındandır. Gelenek bugünlere kadar her türlü eziyete rağmen taşınabildiyse mahremiyeti koruyan, yola ikrarla giren ve her konuyu rızalıkla yürüten bu Alevi köy geleneği sayesinde bunu başardı.
Beklemeden, ola ki rızalık alınmasına dahi izin verilmeden telaş içinde yargılandı Tahtakuşlar Köy halkı. Sanki insan olmak, Hakk’a yürüyen bir can’ı uğurlamak yalnızca kentlilerin akıl edebildiği, kalpte sızı olarak yalnızca kentlilerin taşıdığı bir konuymuş gibi. Ne acı…
İki önemli değer; Tuncel Kurtiz… Turgut Özakman… ruhları şad olsun!
Not: Son dönemlerde bir belgeselci olarak saha çalışmalarımda yeni bir kuşak dikkatimi çekiyor; pozitif bilimleri bilen, önemseyen, teoloji üzerine de okumalar yapan kentli, eğitimli genç bir Alevi kuşak. Aleviliği Mürşit Dedelerinden ve köylerden öğreniyorlar. Alevilik halini kentlerde karakter olarak giyinmek istediklerini ifade ediyorlar.
gazetesiz.com
Sponsor Reklamlar

__________________
Sorgulanmamış hayat yaşamaya değmez.
Sokrates




HAYATIN SESİ’Nİ biz kurduk.
Biz susmadıkça
HAYATIN SESİ’de susmayacak.
Ve biz hiç susmayacağız.

EVRENSEL GAZETESİNİ DESTEKLEYELİM.

DERSİMİ UNUTURSAN MARAŞ,
MARAŞI UNUTURSAN SİVAS,
SİVASI UNUTURSAN GAZİ,
GAZİYİ UNUTURSAN SONUN OLUR.



ALEVİLİK YOLDUR...

Konu bilgeyol tarafından (30.09.13 Saat 12:31 ) değiştirilmiştir.
bilgeyol isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti

Seçenekler


Bookmarks
    Bu içeriği paylaş --> Facebook Bu içeriği paylaş --> del.icio.us Bu içeriği paylaş --> Myspace Bu içeriği paylaş --> Google Bu içeriği paylaş --> Twitter Bu içeriği paylaş --> MSN Bu içeriği paylaş --> Digg Bu içeriği paylaş --> Yahoo Bu içeriği paylaş --> Linkedin
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Önceki veya sonraki konu...
Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Tuncel Kurtiz Vefat Etti Ramiz dayı öldü Alevi Yaşam 10 28.09.13 12:38
Tuncel Kurtiz: ''Hz. Ali aşığıyım.'' Haydar-ı Kerrar Alevilik ve Aleviler /Ana Forum 0 28.09.13 10:58
Alevi köyüne su bile yok! Pir Mehmet Pir Yolu Haber Merkezi 2 23.02.13 23:18
Grup Yorum 25. Yıl Tuncel Kurtiz - Suavi Geçit Yok İsyan var Alevi Türkü ve Ezgi Video Bölümü 3 26.03.11 13:46
Alevi Köyüne Yardım Yok eftelya_58 Pir Yolu Haber Merkezi 1 29.07.10 19:58






Sitemiz tüm dünyaya açık, hiçbir ayrım yapmaksızın faaliyettedir. Sitemize katılmak için alevi olmanız şart değildir kapımız herkese açıktır ve herkes fikir ve düşüncelerini özgürce konuşabilir. Ayrıca tüm üyeler her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. Her türlü sorumluluk yazan kullanıcıların kendisine aittir. Uygunsuz davranış vb. hareketler bazen site ekibinin gözünden kaçabilir. Bu yüzden uygunsuz davranış görülmesi durumunda, şikayetlerinizi iletişim bölümünden bildirirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır. Bu site, telif hakları Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd'e ait olan vBulletin® scripti ile tasarlandı ve kodlandı. Ayrıca sitemiz extra Php ve Ajax -jQ- ile güçlendirildi. Arama motoru optimizasyonu ise, vBSEO kullanılarak yapılmıştır.

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2