Alevi, Alevilik, bektaşi, PirYolu Forum ,kızılbaş, Alevi Haber, Alevi Forumları

Alevi, Alevilik, bektaşi, PirYolu Forum ,kızılbaş, Alevi Haber, Alevi Forumları (http://www.piryolu.com/forum/index.php)
-   Dini Konular (http://www.piryolu.com/forum/dini-konular.html)
-   -   Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek. (http://www.piryolu.com/forum/dini-konular/6432-kuran-in-kelimesine-bile-karsi-gelmek.html)

dAbBe 19.10.12 23:15

Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Imam Caferi Sadik derki: Allah, Iblise Ademe secde etmesini emretti. Ama irade etmedi. Irade etseydi Iblis tereddüt etmeden secde ederdi. Yine Allah Adem ve Havvaya cennetteki agactan yememelerini emretti. Ama irade etmedi. Irade etseydi onlar o agactan yemezlerdi.

Bu da su demek oluyor ki, Allah´in emirlerinden cok neyi irade ettigini, nereye varmak istedigini bilip ona uymak önemli olan.

Kurandan buna bir örnek verecek olursak:
Bakara 183: Ey iman sahipleri! oruç sizden öncekiler üzerine yazıldığı gibi sizin üzerinize de yazılmıştır.

Ayette bizden öncekilerin tuttugu sekilde oruc tutulmasi gerektigi bildirilmektedir.

Bakara 187: Oruç gecesi kadınlarınıza cinsel yaklaşım size helal kılınmıştır. Onlar sizin için giysidir/eştir, siz de onlar için giysisiniz/eşsiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazık etmekte olduğunuzu bilmiş, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmiştir.

Yukardaki ayetlerden benim cikardigim, Allahin iradesi oruc gecelerinde kadina yaklasilmamasidir. Cünki bu uygulama islamin dagilmamasi icin, insanlarin istegi ile getirilmistir. Belki de bu yüzden Alevilikte oruc geceleri cinsel iliski yoktur.

Incilden bir önek verecek olursak: Yahudinin biri Isa peygamberin karsisina cikar ve "Musa bosamayi serbest etmesine ragmen sen yasakladin" der. Isa peygamber su sekilde cevap verir. "Musa´nin ümmeti bosanmak istedigi icin Musa bosanmayi serbest etti"

Burdan da Allah´in iradesinin bosanmadan yana olmadigini anliyoruz. Yine belki de Alevilikte bu yüzden bosanma yok.

Bu konuya baska bir sekilde aciklik getirmeye kalkacak olursak.

Enbiya 35: Her canlı, ölümü tadacaktır. Biz bir imtihan olarak sizi şer ile de hayır ile de deniyoruz.

Ankebut 2: İnsanlar, inandık demeleriyle kendi hallerine bırakılacaklarını ve hiçbir imtihana çekilmeyeceklerini mi sandılar!

Duhan 33: Onlara, içinde açık bir imtihan bulunan ayetler vermiştik.

Kuran´in bir cok yerinde insanlarin, imtihan edilecekleri, teste tabi tutulacaklari, Ibrahim, Davud, Süleyman hepsinin imtihan edildigi kimin bu imtihani gectigi, kimin tövbe ederek kurtuldugundan bahsedilir.

Yine bir Kutsi hadiste "Insanlarin cennetin kapisindan iceri adimlarini atincaya kadar test edilecekleri, denenecekleri, imtihan edileceklerinden bahsedilir.

Simdi Allah´in sözlerinin bir kelimesine bile karsi gelmek, insanlari dinden cikarip kafir edecekse, ve bizler Allah´in her söyledigi kelimeye iman edip, kabul eder, evet dersek, bu imtihanlari, testleri, tuzaklari, denemeleri, sinamalari nasil gececegiz acaba?

nebiliyimben 19.10.12 23:30

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
güzel bi yazı hoşuma gitti..
paylaşım için teşekür ederim emeğinize sağlık..

dAbBe 20.10.12 00:55

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Hz.Muhammedi dedesi Abdulmuttalibin, Hz.Ali´yi Hz.Muhammedin yetistirdigi göz önünde bulundurulacak olunursa, O devirde fakirlerin ve yetimlerin birileri tarafindan evlatliga alinma adetinin yaygin oldugu görülür. Tabi kendi öz cocuklari ile evlatliga alinan bu yetimler arasinda esit davranmak imkansiz olsa gerek.

Nisa 3: Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.

Evlatliga alinan bu yetim cocuklara bakicilik yapmak, onlarin haklarini savunmak, onlari madur birakmamak adina dörde kadar evlenilebilecegi söylenirken, bunun ise yaramayacagina inaniyorsaniz bir esle idare edin denilmekte.

Dünyada dogan erkek cocuklari ile kiz cocuklarinin esit sayida dogmasi ve Adem ile Havva hikayesinde Ademe yalniz bir es yaratilmis olmasi bu konuda Allah´in gercek emrinin ne oldugunu net bir sekilde göstermektedir.

Artik dört evlilik yapmakmi? yapmamakmi, Allah´in emrine karsi gelmektir. Siz karar verin.

Tomris Katun 20.10.12 01:18

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Eğer kimse mağdur edilmeyecekse bence boşanma önünde engel olmamalı.
Aksine yürümeyen bir ilişkiyi zorla sürdürmek insanları mağdur edebiliyor.
Çok eşlilik konusunu emir olarak algılayanlar yanlış yoldalar yada zaten işlerine eldiği için öyle algılamış gibi yapıyorlar.
Tek eş tavsiye edilmiştir daha ötesi yok.
Oruç zamanı cinselliğin yasak olması ibadet halinideyken belki ruhu temizleme zamanı dikkatin dağılmaması içindir, bunu uygulayamayanlar da zor durumda kalmasın diye serbest bırakılmıştır. İnsanlara insanca yaşamaları yönünde uyarılar dinlerin özüdür ,diğerleri sadece istisnai durumlar olabileceği bilindiğinden örnektir.
Biz özü anladığımız ve uyguladığımız an insanlar içindeki ayrılıklar düşmanlıklar biter belki.

BERF62 20.10.12 09:06

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Boşa uğraşmaya gerek yok, bu konuda ben cemaatte ablayım abiyim diye geçinenler bile, çok eşliliği savunuyor. Bir de peygamber dediklerinin de bunu savunduğunu söylüyor. Halt yemişler!

Hiç bunda çenemi bile yoramam, bugün İslam Kur'an her neyse elli tane kadın nikahla dese bile, ne para çıkışır ev geçindirmeye ne de yargı buna müsade eder.

Selamlar,

dAbBe 20.10.12 11:21

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

Tomris Katun Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26298)
Eğer kimse mağdur edilmeyecekse bence boşanma önünde engel olmamalı.
Aksine yürümeyen bir ilişkiyi zorla sürdürmek insanları mağdur edebiliyor.
Çok eşlilik konusunu emir olarak algılayanlar yanlış yoldalar yada zaten işlerine eldiği için öyle algılamış gibi yapıyorlar.
Tek eş tavsiye edilmiştir daha ötesi yok.
Oruç zamanı cinselliğin yasak olması ibadet halinideyken belki ruhu temizleme zamanı dikkatin dağılmaması içindir, bunu uygulayamayanlar da zor durumda kalmasın diye serbest bırakılmıştır. İnsanlara insanca yaşamaları yönünde uyarılar dinlerin özüdür ,diğerleri sadece istisnai durumlar olabileceği bilindiğinden örnektir.
Biz özü anladığımız ve uyguladığımız an insanlar içindeki ayrılıklar düşmanlıklar biter belki.


Bir baska örnek,

Kuran´a göre kadinlarini üc defa bosayanlar hülle yaptirmak zorundadir. Bu uygulama erkeklerin nefsine agir gelecegi düsünülerek, bosanmalarin önüne gecmek icin getirilmis bir uygulamamidir?
Cünki Hz.Muhammed kendisi bile Hülle yaptirana´da, yapana da lanet etmistir.

Soru su, Allah insanlari teste tabi tutarmi tutmazmi? Tutar´ise her söyledigini kabul ederek bu testleri gecmek mümkünmüdür?

BERF62 20.10.12 11:34

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Bu Allah'a bakış açısıyla bağlantılı bir soru ve cevabı da kişiye göre değişir.
Siz bu soruyu Sünni birine sorsanız, ki sormanıza tahammülü yoktur, Biz zaten bu dünyaya sınanmaya geldik Allah ın kölesiyiz kuluyuz zavallısıyız der.
Bana sorsanız insan kendisi Allah olduğundan, en büyük sınavı kendi içindedir...
Hiçlikten hiçliğe gelindiğinde bu sınav sona erer.

nebiliyimben 20.10.12 12:17

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
konunun içeriği bakış açımı genişletti bu yüzden değerli buluyorum..hoş daha dAbBe canın hangi yoldan gittiğini çözemedim ama nerden yürürse yürüsün hem kendi düşüncesi adına hem karşıt düşünce adına güzel bi yazı olduğunu düşünüyorum..hakkı inkar eden içinde hakkı savunan içinde güzel bi yazı..değişik bir bakış açısı..

birde sevgili berf insanların allahı nasıl gördüklerinden ziyade hakkın insanlara bakış açısı ne bunu bilmek daha önemli bence..:)

BERF62 20.10.12 12:28

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
O zaman Hak bize nasıl bakıyor öğrenyim?

nebiliyimben 20.10.12 12:42

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

BERF62 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26312)
O zaman Hak bize nasıl bakıyor öğrenyim?

kendisiyle iletişime geçin sevgili can..aracıya ihtiyacınız yok..

Tomris Katun 20.10.12 13:02

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26303)
Bir baska örnek,

Kuran´a göre kadinlarini üc defa bosayanlar hülle yaptirmak zorundadir. Bu uygulama erkeklerin nefsine agir gelecegi düsünülerek, bosanmalarin önüne gecmek icin getirilmis bir uygulamamidir?
Cünki Hz.Muhammed kendisi bile Hülle yaptirana´da, yapana da lanet etmistir.

Soru su, Allah insanlari teste tabi tutarmi tutmazmi? Tutar´ise her söyledigini kabul ederek bu testleri gecmek mümkünmüdür?

Öyle aklına geldiği gibi boşanma olmasın diye bence caydırıcı olarak, eğer boşanırsan o kadın başka biri ile evlenmeden onunla evlenemezsin denmiştir. Yani hülle olayı çok yanlış yorumlanmış insanlar işlerine geldiği gibi uygulamış bence. Orda amaç zaten boşanmayı zorlaştırmak, yoksa seni boşadım git başkasıyla uyduruktan bir evlilik yap gel bana dön olayı değil anlatılmak istenen. Herişin kolayına kaçan insanoğlu bunu da işine geldiği gibi uygulamış.
Düşünüyorum ben erkek olsaydım eşim beni kırdığında aha da bitti işte artık bu kırgınlık geçmez artık evliliğimiz eskisi gibi olmaz korkularına kapılıp yada sinirlenip sırf gurur için boşanalım diyemezdim, durup bir düşünürdüm, onun başka biri ile evlenmesine yol açacak yada bir ömür yalnız yaşamasına yol açacak bir karar vermeden önce.
Hadi diyelim boşandım eşim başka biriyle evlendi ve aslında eşimi sevdiğimi anladım ama geri dönüşü yok, artık giden gitmiştir. Sonra bir ümitle evlendiği adamdan boşanmasını yada evlendiği adamın ölmesini beleyeceğim yok ağam ben almayayım :D
Yani boşanma evet genelde onaylanmayan bir şey ama sonuçlarını göze alabiliyorsan eğer çok ısrar ediyorsan artık karar senin.
Allah önümüze örnekler sunar iyi yolu gösterir seçimi insana bırakır bence.
İnsanın niyeti önemlidir ve her kararını özgürce verir.
Hırsızlık yasaklanmıştır ama hırsızlık kaybolmuş mudur hayır bütün seçimlerimizi aslında kendi vicdanımıza aklımıza göre yapıyoruz.
Allah birer kukla olmamızı isteseydi zaten aklımızı kullanma becerisi vermezdi.

dAbBe 20.10.12 13:38

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Tomris hanim sen benimle maytapmi geciyorsun?
Ben evlilik ve bosanma konularinda kendi fikrimi söylemedim. Actigim konuya örnek olarak verdim onlari. Sen ise bu örneklere takildin kaldin.

Allah insani test ediyormu etmiyormu?
Etmiyor diyemezsin, cünki onlarca ayet var.

Bakara 124: Hani Rabbi, Ibrahim'i bazi kelimelerle imtihana çekmis, o da onlarin hakkini vermisti

Sad 24: Davûd dedi ki: "Vallahi, senin bir tek koyununu kendi koyunlarina katmak istemekle sana zulmetmis. Zaten ortaklardan birçogu birbiri aleyhine haksizlik ve zulme sapar. Iman edip hakka ve barisa yönelik isler yapanlar böyle degildir. Ama onlar da pek azdir." Davûd, kendisini imtihan ettigimizi düsündü; hemen Rabbinden af diledi; rükû ederek yerlere egildi ve Allah'a yöneldi.

Sad 34:Yemin olsun ki biz, Süleyman'i imtihan ettik, tahtinin üstüne bir ceset biraktik da o, tövbe ile Allah'a yöneldi.

Hallac- i Mansur "Allah Iblisten Ademe secde etmesini bir kere degil, binkere istedi. Ve iblis her defasinda "Ben senden baskasina secde etmem dedi" " diyerek, iblisin bir teste tabi tutuldugunu ve bu testi basariyla gectigini savunuyordu.

Simdi topu taca atmadan, Kuran´in bir kelimesini bile kabul etmemek insani dinden cikarirmi cikarmazmi onu söyle. Her söyleneni kabul ederek bu imtihanlari gecmek mümkünmüdür?

Cem Sultan 20.10.12 13:58

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26283)
.....Simdi Allah´in sözlerinin bir kelimesine bile karsi gelmek, insanlari dinden cikarip kafir edecekse, ve bizler Allah´in her söyledigi kelimeye iman edip, kabul eder, evet dersek, bu imtihanlari, testleri, tuzaklari, denemeleri, sinamalari nasil gececegiz acaba?

Degerli dAbBe can,
sınamaları nasıl gecicegiz diye sormussun ya iste bunun cevabı bakara 158'de verilmistir. Özgürlügün anahtarıdır, nasıl özgür olunacagı orada yazılmıstır batın olarak.

Konuyla ilgili olarak, hani bazen anne cocuguna bir yasak koyar derki "bak ödevlerini bitirmeden odandan cıkman yasak" der. Bunu aslında cocugunun iyiligi icin yapar ama cocugu odada tek basına ders yapmaktan sıkılır ve baslar aglayıp sızlamaya "anne bari radyoyu acayım müzik dinleyerek ödev yapayım der".. Anne cocugunun aglayıp sızlamasına dayanamaz ve olasılıkları bildigi halde "tamam ama ödevlerini güzelce yap" diye tembihleyerek cocugunun bu arzusunu kabul eder. İste vaziyet aynen bunun gibidir. Bazı cocuklar radyoyu acmasına ragmen ödevlerini yaparken, bazıları ise radyoyu actıktan sonra müziklere kapılarak dalar gider ve ödevlerini yapamaz hayal kurmaktan.. Ama esası ve en faydalısı ilk basta söylenendir her ne kadar agır gibi gözüksede.. Bu insanoglu kolay kolay adam olmaz...

dAbBe 20.10.12 14:32

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Cem Sultan, belki ayetin batini yorumunu bilmedigimdendir, ama ben o ayette sorumun cevabini bulamadim.
Sen biliyorsan paylas, ögrenelim.

Sun's Son 20.10.12 15:07

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Allah'ın ayetleri sadece Kelam-ı Kadim'de yazılan satırlar değildir, gezegenlerin dönmesi, yağmurun yağması v.s. hepsi birer ayettir. Bildiğiniz üzere "Ayet", delil demektir.
Deliller ile yani ayetler ile sınav şu şekildedir ki ayetlerde Hak Rahim, isimlerini aşkar ettiği halde zatını gizlemiştir. O halde kafa gözüyle seyredildiği vakit, insan "inkar", "küfr" v.s. ile sınava tutulur... Kimi de esbabı görür, onları zat zanneder müşrik olur... Yani "ayetler ile sınav etmek" Kur'an ayetleri ile değil, vahdetin tam da kendinden hasıl olan kesretin görünüşleri iledir. "Elif, Lâm, Mîm. İşte o kitap, bunda şüphe yok, müttakiler için hidayettir. "(Bakara 1,2)
İşte sorunun yanıtı budur...

Tomris Katun 20.10.12 15:08

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26321)
Tomris hanim sen benimle maytapmi geciyorsun?
Ben evlilik ve bosanma konularinda kendi fikrimi söylemedim. Actigim konuya örnek olarak verdim onlari. Sen ise bu örneklere takildin kaldin.

Allah insani test ediyormu etmiyormu?
Etmiyor diyemezsin, cünki onlarca ayet var.

Bakara 124: Hani Rabbi, Ibrahim'i bazi kelimelerle imtihana çekmis, o da onlarin hakkini vermisti

Sad 24: Davûd dedi ki: "Vallahi, senin bir tek koyununu kendi koyunlarina katmak istemekle sana zulmetmis. Zaten ortaklardan birçogu birbiri aleyhine haksizlik ve zulme sapar. Iman edip hakka ve barisa yönelik isler yapanlar böyle degildir. Ama onlar da pek azdir." Davûd, kendisini imtihan ettigimizi düsündü; hemen Rabbinden af diledi; rükû ederek yerlere egildi ve Allah'a yöneldi.

Sad 34:Yemin olsun ki biz, Süleyman'i imtihan ettik, tahtinin üstüne bir ceset biraktik da o, tövbe ile Allah'a yöneldi.

Hallac- i Mansur "Allah Iblisten Ademe secde etmesini bir kere degil, binkere istedi. Ve iblis her defasinda "Ben senden baskasina secde etmem dedi" " diyerek, iblisin bir teste tabi tutuldugunu ve bu testi basariyla gectigini savunuyordu.

Simdi topu taca atmadan, Kuran´in bir kelimesini bile kabul etmemek insani dinden cikarirmi cikarmazmi onu söyle. Her söyleneni kabul ederek bu imtihanlari gecmek mümkünmüdür?

İyi de ben mesajın sizin yada başkasının düşüncesi olduğunu düşünmeden konu hakkındaki düşüncelerimi söyledim ne alaka dalga geçmek filan.
Niye anlaşılamıyorum diye düşünüyorum şu anda.
Her söylenilen derken söylenilende anlatılmak istenen şeylerden mi bahsediyoruz yoksa cümle olarak bütünde ne anlatılmak istendiğine bakmadan cümlede yazılanı reddetmekten mi?
Ben imtihanın sadece insana doğru yolu göstermek olduğuna ve yine imtihanın sadece insan için olduğuna inanıyorum.
Bizden Allah ne istemiş onu düşünüyorum ve kabul edemeyeceğim hiç bir şey yok.
Yani benden istenen geçmişten örnekler verilerek iyi bir insan olmamsa ve ben bunu yapıyorsam zaten imtihanı geçmişim demektir.
Yok verilen örneklere rağmen içinden bir cümleyi öncesini ve sonrasını dikkate almadan hangi şartlar için söylenmiş düşünmeden, kötü işler yapmak için kullanıyorsam imtihanı geçememişim demektir.

İmtihanlarımız olmuyor mu sahi bu hayatta, oluyor seçim yapmamız gereken şeyler çıkıyor karşımıza.
Sizin kastettiğiniz her söylenenle, benim kastettiğim her söylenen arasında fark var mı diye düşünüyorum.
Mesela ?

Cem Sultan 20.10.12 15:43

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26324)
Cem Sultan, belki ayetin batini yorumunu bilmedigimdendir, ama ben o ayette sorumun cevabini bulamadim.
Sen biliyorsan paylas, ögrenelim.

BismiSah Allah Allah... 3lerin, 5lerin, 7lerin, 40ların ilmi Hak ola, batın acıla, gözler göre diyelim...

Bakara 158 :
"Şüphe yok ki, Safa ile Merve Allah'ın koyduğu nişanlardandır. Her kim Beytullah'ı ziyaret eder veya umre yaparsa onları tavaf etmesinde kendisine bir günah yoktur. Her kim gönüllü olarak bir iyilik yaparsa şüphesiz Allah kabul eder ve (yapılanı) hakkıyla bilir."



Bu ayette Safa ve Merve yaradılısın eril ve disil ögelerini sembolize eder. Yani ak ile kara'dır bir adım daha öteye gidersek iyi ve kötüdür.
Allah kendi dostlarına söyle buyurmaktadır sembolik olarak. Eger kisi kendi beytullahını ziyaret eder yani kendi özüne gider kendini bulursa o andan itibaren o kisinin İYİ ve KÖTÜ üzerinden herhangi bir kaydı tutulmaz yani tüm günahlardan artık kurtulmus olur. iste bu ermisligin özgürlügüdür. kendi tavafını yapan kisi artık ermis oldugu icin yaptıgı tüm hareketler, eylemler ne iyidir nede kötüdür cünkü o artık Hakk oldugu icin yaptıgı sadece ve sadece olması gerekendir. İnsanlara kötü gibi gözüksede aslında kötü degildir, iyi gibi gözüksede aslında iyi degildir (Hızır'ın hikayesindeki gibi) ve ayetin sonunda bu kisilere ufak bir tavsiyede bulunulur yinede iyilik yapmak süphesiz daha güzeldir diye.

Batın olarak Bakara 158: süphe yok ki insanda negatif ve pozitif yaradılısdandır fakat her kim ki öncelikle kendi tavafını yapar ise bundan sonra iyilik veya kötülük dagında gezse de ona sorumluluk yoktur. Ama yinede iyilik yapmak yeğdir.

Son kısmında iyilik yapmak yeniden vurgulanır cünkü bu makama gelen bir kisi miskindir, nötrdür, kötülük yapmadıgı gibi iyilikte yapmaz, yinede iyilik yapılırsa daha iyi olur denilmektedir.

saygı ve sevgilerimle...

kristal 20.10.12 15:43

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
cem sultan siz özgür iradeden bahsediyorsunuz sanırım.geçen seneye kadar bende buna inardım özgür iradeden bahsederdim.ama yok öyle birşey:)evreni bütün yaratılmış herşeyin toplamını bir bütün olarak gözönünde bulundurursak herşeyi bizleri harekete geçiren tanrı parçacığımı desek adını koyamıyorum bir enerji var.biyolojik evrimide ruhsal evrimide harekete geçiren bilinçli ne yaptığını bilen bu güçle oluyor.dinlerde bahsedilen kaderde bu bence...

sınav konusuna gelince
tanrı neden bizleri sınavlardan geçiyor
cennetlari cehennemleri doldurmak içinmi
sırf iblis le iddialaştığı iblis tanrıya kafa tutuğu içinmi:)
sınavı geçtin cennete
geçemdin ccehenneme
sonuç tanrı iddiayı kazandı
e böyle olacağı belliydi değilmi iblis efendi:)
şaka bir yana
bildiklerimizden daha fazla bilmediğimiz şeyler olmalı..

dAbBe 20.10.12 15:50

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Soruyu tekrarliyorum.
Kuran´daki Allahin emirlerinden birine karsi gelen dinden cikarmi?

Evet.
Hayir.

Bukadar basit ya...

Sun's Son 20.10.12 15:57

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
İnkar ederse çıkar, karşı gelmekten kasır tatbik etmemekse, çıkmaz...

dAbBe 20.10.12 16:08

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

Sun's Son Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26334)
İnkar ederse çıkar, karşı gelmekten kasır tatbik etmemekse, çıkmaz...

Nasil yani?
Tatbik etmemek ayni zamanda reddetmek anlamina gelmezmi?

Bu nasil cevaptir böyle, hem cikar, hem cikmaz, ne cikar ne cikmaz der gibi. :D

Tomris Katun 20.10.12 16:09

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26333)
Soruyu tekrarliyorum.
Kuran´daki Allahin emirlerinden birine karsi gelen dinden cikarmi?

Evet.
Hayir.

Bukadar basit ya...

Cevap, Kuranda aslolan insanların iyi insan olmalarıdır evet bunu bilinçli olarak reddediyorsak artık Allahın bize gösterdiği yolda değiliz demektir.
Dinden çıkmaktan kasıt buysa dinden çıkar. Başka bir yol seçmiş demektir bana göre.
Aslında soruyu ne düşünüp sorduğunuzu bilsek daha belirleyici olurdu.
Yani Kuranda ne gördüğünüzü bilmeden bu soruya net cevap vermek zor.
Ben evet derim siz sık sık karşımıza çıkarılan "yahudileri öldürün" ayetini örnek gösterirsiniz, yahudi öldürmezsen dinden çıkarsın dersiniz mesela.
Şimdi birisi çıkar parantez içinde "başörtüsü" yazan cümleyi bana dayatırsa kabul etmem, onlara göre bu beni dinden çıkarır oysa bana göre ben hala Alahın gösterdiği yolda ilerliyorumdur.

Tomris Katun 20.10.12 16:11

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

Cem Sultan Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26331)
BismiSah Allah Allah... 3lerin, 5lerin, 7lerin, 40ların ilmi Hak ola, batın acıla, gözler göre diyelim...

Bakara 158 :
"Şüphe yok ki, Safa ile Merve Allah'ın koyduğu nişanlardandır. Her kim Beytullah'ı ziyaret eder veya umre yaparsa onları tavaf etmesinde kendisine bir günah yoktur. Her kim gönüllü olarak bir iyilik yaparsa şüphesiz Allah kabul eder ve (yapılanı) hakkıyla bilir."


Bu ayette Safa ve Merve yaradılısın eril ve disil ögelerini sembolize eder. Yani ak ile kara'dır bir adım daha öteye gidersek iyi ve kötüdür.
Allah kendi dostlarına söyle buyurmaktadır sembolik olarak. Eger kisi kendi beytullahını ziyaret eder yani kendi özüne gider kendini bulursa o andan itibaren o kisinin İYİ ve KÖTÜ üzerinden herhangi bir kaydı tutulmaz yani tüm günahlardan artık kurtulmus olur. iste bu ermisligin özgürlügüdür. kendi tavafını yapan kisi artık ermis oldugu icin yaptıgı tüm hareketler, eylemler ne iyidir nede kötüdür cünkü o artık Hakk oldugu icin yaptıgı sadece ve sadece olması gerekendir. İnsanlara kötü gibi gözüksede aslında kötü degildir, iyi gibi gözüksede aslında iyi degildir (Hızır'ın hikayesindeki gibi) ve ayetin sonunda bu kisilere ufak bir tavsiyede bulunulur yinede iyilik yapmak süphesiz daha güzeldir diye.

Batın olarak Bakara 158: süphe yok ki insanda negatif ve pozitif yaradılısdandır fakat her kim ki öncelikle kendi tavafını yapar ise bundan sonra iyilik veya kötülük dagında gezse de ona sorumluluk yoktur. Ama yinede iyilik yapmak yeğdir.

Son kısmında iyilik yapmak yeniden vurgulanır cünkü bu makama gelen bir kisi miskindir, nötrdür, kötülük yapmadıgı gibi iyilikte yapmaz, yinede iyilik yapılırsa daha iyi olur denilmektedir.

saygı ve sevgilerimle...

Ben bu ayetten şunu anlıyordum aslında tavaf olayı istenmiyor ama tavaf etmek isteyenler olursa da bunda bir sakınca yok.

Sun's Son 20.10.12 16:13

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26338)
Nasil yani?
Tatbik etmemek ayni zamanda reddetmek anlamina gelmezmi?

Bu nasil cevaptir böyle, hem cikar, hem cikmaz, ne cikar ne cikmaz der gibi. :D

:D Mesela bir ayet der ki her gün 33 adım atacaksın... Sen evet Çalap Tanrı öyle buyuruyor dersin de atmaz isen, ahenge aykırı düşersin, yani avam tabiriyle günah işlersin fakat münkir olmazsın, İNKAR, REDDETMEK demektir ki sen bu durumda reddetmiyorsun.

Tomris Katun 20.10.12 16:19

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26338)
Nasil yani?
Tatbik etmemek ayni zamanda reddetmek anlamina gelmezmi?

Bu nasil cevaptir böyle, hem cikar, hem cikmaz, ne cikar ne cikmaz der gibi. :D

Bu şu demek olabilir belki, ders çalışmamın iyi olduğu söyleniyor, bunun doğru olduğuna inanıyorum ama canım ders çalışmak istemiyor, çalışmıyorum.
Oysa hayır ders çalışmanın iyi bir şey olduğuna inanmıyorum da diyebilir. Ders çalışıyormuş gibi yapar yada hiç çalışmaz.

dAbBe 20.10.12 16:21

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

Sun's Son Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26341)
:D Mesela bir ayet der ki her gün 33 adım atacaksın... Sen evet Çalap Tanrı öyle buyuruyor dersin de atmaz isen, ahenge aykırı düşersin, yani avam tabiriyle günah işlersin fakat münkir olmazsın, İNKAR, REDDETMEK demektir ki sen bu durumda reddetmiyorsun.

Emiri kabul edip, tatbik etmeyi reddetmektense, reddettigim icin tatbik etmedigimi söylemeyi tercih ederim.

O´nu kandirmak mümkün degildir. :eek:

Tomris Katun 20.10.12 16:24

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26344)
Emiri kabul edip, tatbik etmeyi reddetmektense, reddettigim icin tatbik etmedigimi söylemeyi tercih ederim.

O´nu kandirmak mümkün degildir. :eek:

Birinde onun karşısına geçip senin yalan yada yanlış söylediğini düşünüyordum o yüzden yapmadım, birinde sana inanmıştım güveniyordum ama yapamadım dersin :)
Kandıramazsın tabiki.

Sun's Son 20.10.12 16:25

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26344)
Emiri kabul edip, tatbik etmeyi reddetmektense, reddettigim icin tatbik etmedigimi söylemeyi tercih ederim.

O´nu kandirmak mümkün degildir. :eek:

Yanıtınızda mantık hatası yapıyorsunuz:
Hangisi kandırmaktır?
*Bir şeyin doğru olduğunu tastik edip, uygumamamak ve uygulamadığını kabul etmek mi?
*Yoksa, onun doğruluğunu bile bile eylemlerinizi meşru kılmak adına onu "sözde" reddettiğinizi söylemeniz mi?

Hangi durumda yalan söylemiş olursunuz? :eek:

dAbBe 20.10.12 16:27

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

Tomris Katun Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26339)
Cevap, Kuranda aslolan insanların iyi insan olmalarıdır evet bunu bilinçli olarak reddediyorsak artık Allahın bize gösterdiği yolda değiliz demektir.
Dinden çıkmaktan kasıt buysa dinden çıkar. Başka bir yol seçmiş demektir bana göre.
Aslında soruyu ne düşünüp sorduğunuzu bilsek daha belirleyici olurdu.
Yani Kuranda ne gördüğünüzü bilmeden bu soruya net cevap vermek zor.
Ben evet derim siz sık sık karşımıza çıkarılan "yahudileri öldürün" ayetini örnek gösterirsiniz, yahudi öldürmezsen dinden çıkarsın dersiniz mesela.
Şimdi birisi çıkar parantez içinde "başörtüsü" yazan cümleyi bana dayatırsa kabul etmem, onlara göre bu beni dinden çıkarır oysa bana göre ben hala Alahın gösterdiği yolda ilerliyorumdur.

He he he...
Bi hile sezdigim icin lafi geveleyip duruyorum diyorsun yani. :D

Korkma ben söyleyecegimi basinda söyledim. Allahin bütün söylediklerini kabul ederek, onun bizim icin hazirladigi imtihanlari testleri gecemeyiz diye.

dAbBe 20.10.12 16:29

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

Sun's Son Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26347)
Yanıtınızda mantık hatası yapıyorsunuz:
Hangisi kandırmaktır?
*Bir şeyin doğru olduğunu tastik edip, uygumamamak ve uygulamadığını kabul etmek mi?
*Yoksa, onun doğruluğunu bile bile eylemlerinizi meşru kılmak adına onu "sözde" reddettiğinizi söylemeniz mi?

Hangi durumda yalan söylemiş olursunuz? :eek:

Allah kalbe bakar, dudaktan cikana ya da eylemlere degil.

Tomris Katun 20.10.12 16:33

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26349)
He he he...
Bi hile sezdigim icin lafi geveleyip duruyorum diyorsun yani. :D

Korkma ben söyleyecegimi basinda söyledim. Allahin bütün söylediklerini kabul ederek, onun bizim icin hazirladigi imtihanlari testleri gecemeyiz diye.

Dünyaya baktığımızda Allahın bütün istediklerini yapıyormuşuz gibi şey görebiliyormuyuz zaten.
Bizden isteneni biliyoruz fakat istediğimizi yapıyoruz.
Demiştim ya Allah kukla istemiyor kendi seçimimize bırakmış ve her insan da kendi seçtiği yolda yürüyor aslında.
Hile olayına gelince çok karşılaştığımız birşey ben sağlamcıyımdır :)

Tomris Katun 20.10.12 16:35

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

dAbBe Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26350)
Allah kalbe bakar, dudaktan cikana ya da eylemlere degil.

Doğru mesela dilinden Allahı düşürmeyenlerin kalbini de biliyor, ibadet edenlerinkini de. İnsanlar sadece insanları kandırır.
Bu gün ülkemizde iktidar olanlar da Allahı kandırmıyorlar insanları kandırıyorlar sadece.

Sun's Son 20.10.12 16:48

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Yahu benim ne demek istediğimi anladın da sümen altı ettin Dabbe :D Bir kere en başta "ayet ile imtihan"
ibaresi hakkında eksik düşünüyorsun. Ne demiştik: Allah'ın ayetleri sadece Kelam-ı Kadim'de yazılan satırlar değildir, gezegenlerin dönmesi, yağmurun yağması v.s. hepsi birer ayettir. Bildiğiniz üzere "Ayet", delil demektir.
Deliller ile yani ayetler ile sınav şu şekildedir ki ayetlerde Hak Rahim, isimlerini aşkar ettiği halde zatını gizlemiştir. O halde kafa gözüyle seyredildiği vakit, insan "inkar", "küfr" v.s. ile sınava tutulur... Kimi de esbabı görür, onları zat zanneder müşrik olur... Yani "ayetler ile sınav etmek" Kur'an ayetleri ile değil, vahdetin tam da kendinden hasıl olan kesretin görünüşleri iledir. "Elif, Lâm, Mîm. İşte o kitap, bunda şüphe yok, müttakiler için hidayettir. "(Bakara 1,2)
İşte sorunun yanıtı budur...

Deniz 20.10.12 16:52

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
kişinin ameli düzgün olacak gerisi hikaye..

dAbBe 20.10.12 16:59

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Alıntı:

Sun's Son Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 26355)
Yahu benim ne demek istediğimi anladın da sümen altı ettin Dabbe :D Bir kere en başta "ayet ile imtihan"
ibaresi hakkında eksik düşünüyorsun. Ne demiştik: Allah'ın ayetleri sadece Kelam-ı Kadim'de yazılan satırlar değildir, gezegenlerin dönmesi, yağmurun yağması v.s. hepsi birer ayettir. Bildiğiniz üzere "Ayet", delil demektir.
Deliller ile yani ayetler ile sınav şu şekildedir ki ayetlerde Hak Rahim, isimlerini aşkar ettiği halde zatını gizlemiştir. O halde kafa gözüyle seyredildiği vakit, insan "inkar", "küfr" v.s. ile sınava tutulur... Kimi de esbabı görür, onları zat zanneder müşrik olur... Yani "ayetler ile sınav etmek" Kur'an ayetleri ile değil, vahdetin tam da kendinden hasıl olan kesretin görünüşleri iledir. "Elif, Lâm, Mîm. İşte o kitap, bunda şüphe yok, müttakiler için hidayettir. "(Bakara 1,2)
İşte sorunun yanıtı budur...

Sun´s son anlamamazliktan geliyorsun. Konu basligi Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek Allah´in dogadaki ayetlerine degil. Kitaplarindaki ayetlerine emirlerine.

Duhan 33: Onlara (Kitap ehline), içinde açık bir imtihan bulunan ayetler vermiştik.

Bak yukardaki ayette kitaplarda da imtihanlar oldugundan bahsediyor.

Sun's Son 20.10.12 17:04

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Duhan Surasinde hiç de bu ayetlerin Kur'an'da yazdığına dair bir delil yok... Gösterin imanımız mutmain olsun :)

dAbBe 20.10.12 17:07

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
Duha suresinde israil ogullarina verilen Tevrattan bahsediyor. Sonucta Tevratta Kuran´da Allah´in nuru olarak adlandiriliyor.

Ama senin konunun özüne yaklasmaya niyetin yok.
Neyse zaten ben de sıkıldım bu konudan.

Sun's Son 20.10.12 17:14

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
"Onlara, içinde açık bir imtihan bulunan mûcizeler verdik. " Bu da diyanetin mealinden, burada mucizeler olarak anlatılmış... Her noktada Tevrat'tan bahsedilmesi çok zorlama bir yorum olur.
Neyse hakikaten çok uzun oldu... Yeni delillerinizi ileriki vakitlerde bekleriz :)

Deniz 20.10.12 17:22

Cevap: Kuran´in kelimesine bile karsi gelmek.
 
kuran surelerini allahmı yazdı.yoksa muhamedmi??


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:16.

Sitemiz tüm dünyaya açık, hiçbir ayrım yapmaksızın faaliyettedir. Sitemize katılmak için alevi olmanız şart değildir kapımız herkese açıktır ve herkes fikir ve düşüncelerini özgürce konuşabilir. Ayrıca tüm üyeler her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. Her türlü sorumluluk yazan kullanıcıların kendisine aittir. Uygunsuz davranış vb. hareketler bazen site ekibinin gözünden kaçabilir. Bu yüzden uygunsuz davranış görülmesi durumunda, şikayetlerinizi iletişim bölümünden bildirirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır. Bu site, telif hakları Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd'e ait olan vBulletin® scripti ile tasarlandı ve kodlandı. Ayrıca sitemiz extra Php ve Ajax -jQ- ile güçlendirildi. Arama motoru optimizasyonu ise, vBSEO kullanılarak yapılmıştır.


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2