Olur mu Munzur can ne yanılması ne özürü. Bu konularda ben kendimle bile çelişki içindeyim, fikirlerimi duygu düşüncelerimi paylaşıyorum ki yanlışım varsa diye yada yeni bir fikir edinme açısından. Ben de Hakk için ola, seyir için olmaya diyorum zamane semah anlayışına...Ama dediğim gibi semah Kırklar Cemi'nden bizlere vardığı için orda tek başınalık yok..Kutsallığı gereği, özel bir tören, bir cem olmalıdır ki semahımızı dönüp Hakk'ın cemalini görelim...
Abi konu dışı olacak ama saz ile alakalı da kuranda ayetlerin var olduğunu cem evinde dedemizden duymuştum bu konu hakında bilgin varmıdır. paylaşırsan sevinirim abi
aşk ile munzur can konsantrasyonum kayboluyor bazen,
Alevi -bektaşi inanç sisteminde kur'an için 2 kavram kullanılır. Kur'anı samit ve kur'anı natık
Alevi -bektaşi tasavvuf edebiyatında mevcut olan deyiş, nefes, münacaat gibi eserlerde sık sık Kur'an ayetlerinin açıklamaları vardır. Yani tefsir yapılır. Bu nazım biçiminde ve müzik iledir. Buna kur'anı natık diyoruz.Halk dilinde bu daha da basit bir ifade ile "telli Kur'an" olarak ifade edilir.
Suskun kur'an ifadesi, ne söylediği ne anlattığı anlaşılmadan okunan ayetlerdir. Bu yöntem sünni islamın metodudur ve bizce makbul değildir.
Konu uzun ve çıkmak zorundayım. Geniş bir zamanda uzun uzun konuşuruz bu konuyu.
Tüm canlara iyi akşamlar,
Aşk-ı muhabbetle
Alevi -bektaşi tasavvuf edebiyatında mevcut olan deyiş, nefes, münacaat gibi eserlerde sık sık Kur'an ayetlerinin açıklamaları vardır. Yani tefsir yapılır. Bu nazım biçiminde ve müzik iledir. Buna kur'anı natık diyoruz.Halk dilinde bu daha da basit bir ifade ile "telli Kur'an" olarak ifade edilir.
Suskun kur'an ifadesi, ne söylediği ne anlattığı anlaşılmadan okunan ayetlerdir. Bu yöntem sünni islamın metodudur ve bizce makbul değildir.
Konu uzun ve çıkmak zorundayım. Geniş bir zamanda uzun uzun konuşuruz bu konuyu.
Tüm canlara iyi akşamlar,
Aşk-ı muhabbetle
Redsefacığım, eline sağlık. Ben de facebookta Alevi Dostlar sayfasında Aleviliğin Kuran'la ilişkisi yoktur, siz Kuran'dan bahsederken Aleviliğe sünni ceketi biçmiş oluyorsunuz diyen kaskafalılara bunu anlatmaya çalışıyordum. Ama anlamak istemek çok önemli.
__________________
İmam-ı Cafer-i Sadık buyurmuştur ki, “Pir ikidir. Piri kamil piri cahil. Piri kamil odur ki, Evladı Resul’den ola. Evladı Resul’den olmakla da olmaz. Çünkü; Evladı Resul’ün bütün güzelliğini, bilgeliğini, turaplığını, sevgisini ve hoş görüsünü üstünde taşıyan o kişi piri kamildir.
Kolları kanat olmuş da can uçuşur canana
Ayaklar basmaz olur yükselince meydana
Kainatı görürsün çerağların nurunda
İnsan varır Tanrı’ya, Tanrı varır insana.
Mevlana
Semah İbadetimizin Kur'an ayetlerindeki yerini açıkladık, İlgili mesajın, kaynakçasına bakıldığında hz. Muhammed dönemi de dahil, İslam Tarihinin her noktasında Semah dönüldüğünü, sözlerimizin sadece Alevi kaynaklarınca değil, Gazali, İmam şafii, maliki gibi sünni din adamlarınında semahı tastiklerini kendi kaynaklarından ispat ettik:
Ama yetmez, Şimdide Kur'an dışındaki Diğer Kutsal kitaplarda müzik aletleri eşliğinde semahın varlığını ispata girelim:
SEMAH Kur'an-ı Kerim dışında diğert Kutsal Kitaplarda da yer alır..
Örneğin, 4 kutsal kitaptan biri olan ZEBUR semahı söyle anlatmaktadır
150. Mezmur
1 RAB'be övgüler sunun! Kutsal yerde Tanrı'ya övgüler sunun! Gücünü gösteren göklerde övgüler sunun O'na!
2 Övgüler sunun O'na güçlü işleri için! Övgüler sunun O'na eşsiz büyüklüğüne yaraşır biçimde!
6 Bütün canlı varlıklar RAB'be övgüler sunsun! RAB'be övgüler sunun!
Yukarda açıkça görüldüğü gibi müzik ve dansla Rabbe övgüler sunun diyor ilahi kitap ve bu ilahi kitap Zebur yine Kuran tarafından onaylanan ve Hak kitabı oldugunu böylece ispatlanan bir kitap olarak, semahı, Müzik aletleri eşliğinde ibadeti Hak gercegi oldugunu gösteriyor bizlere..
Cevap; sema iki çeşittir; birincisi; Kur’an, hadis, manzum veya nesir güzel sözler dinlemek gibi, güzel olan sema. Nitekim vecd ve gaybet bununla hasıl olur. Rivayete göre bir sufi, okuyucunu n; “Ey tatmin olmuş nefs! Dön Rabbine!”(Fecr 27) ayetini okuduğunu duyunca bu ayeti tekrar edip durmuş ve demiş ki; “kaç defadır dön diyorum dönmüyorsun” bunun üzerine büyük bir çığlık atıp ruhunu teslim etmiş. İşte böyle sema caiz, hatta müstehaptır. Özellikle ahiret işlerini hatırlamaya sebep olursa.
Allah Teala’nın kavli buna işaret ediyor; “Sözü dinleyip ona en güzel şekilde uyan kullarımı müjdele!” yani; kişi, güzel söz ve kötü söz dinleyen topluluk ile oturursa, güzeli söyler ve kötüyü terk eder. Bu, ayetin birinci izahıdır. İkincisi; “Sözü yani; Kur’anı dinleyip ona en güzel şekilde uyanlar; yani helalini yapan, haramından sakınan demektir. Üçüncüsü; “Sözü, yani Kur’anı dinleyip ona en güzel şekilde uyan, yani; affı tercih eden demektir. Zira Kur’anda kısas da vardır, affetmek de. Af bu ikisinin en güzelidir...
İkinci tür sema İse, Avam'ın yaptığı sema dır ki bu mekruhtur ve caiz değildir. Zira bu sema, haram ve yakışıksız şeyler içeren, heybet ve vakarı gideren semadır ki, tembellik ten zevk alan, cahilliğin kendileri ne galip geldiği, dinlerini oyun ve eğlence edinen cahilin semahıdır.
KAYNAK: Şeyhulislam el Ensari el İ’lam vel İhtimam(s.490 v.d.)