Sponsor Reklamlar


Kamber

 Alevi'lik Ana Forum Katagorisinde ve  Alevi Önderlerimiz Forumunda Bulunan  Kamber Konusunu Görüntülemektesiniz.=>...


 
Seçenekler
Alt 17.08.13   #1
adsizkowboy
Avatar mevcut degil.
Banned
Banned Users
Üyelik tarihi: Jun 2013
Nereden: Adsiz
Mesajlar: 347
Rep Puani : 0
Standart Kamber


KAMBER



Derdime derman senden oluptur,
Çünkü kulum, berat senden oluptur.

Nasibim verildi üstüne geldim
Erenler oluşu cemden oluptur.

Erenler hakkına na hak diyenler,
Hem evvel, hem ahir dinden oluptur.

Evvelim ahirim havendikarım,
İbrahim’e nazar senden oluptur.

Şah kapısında çoktur kulları
Herkesten kemteri Kamber oluptur.


İZAHLAR:

Berat: kısmet, pay, manevi lokma
Nesib: kısmet, ait olan
Ahir: son,ezelin sonu
Kemter: en az


AÇIKLAMASI:

Derdime derman senden oluptur,
Çünkü kulum, berat senden oluptur.

Kamber dertliyim derman arıyorum diyor. Acaba bunların derdi neymiş ve niye dermanı kendi maşuklarında arıyorlar? Kamber, kendini kul olarak görüyor. Bir Şahın yanında kul olmaktan iftihar duyuyor. Bu kullar tarih sahnesinde ülkelerin zalim şahlarına, yani yöneticilerine bile boyun eğmemişlerdir. Ama batini Şahın kulları gönülden severek hizmet vermeye razılar. Kamber gibi üstatlar bu ulu hanlardan berat ister. Nasip, havale, ilham, pay kimi kavramlara berat denir. Acaba burada berat ne olabilir? Berat, meçhulleri çözen manevi bilgi demektir. Bu bilginin zarfı nefestir. O nefestir ki, Tanrıdan Âdem’e, İsa’dan ölülere, Şems’ten Mevlana’ya, Fazlullah’tan Aliyyül Alaya ve Nesimî’ye intikal olmuştur. Her bir batini üstat ( ister Budizm’de, ister Krişnaizm’de, ister Şamanizm’de ve b.) kuluna vermiştir bu nasibi. Bu zamanda ben de muazzam pirler ve üstatların karşısında diz çöküp onların batini nefeslerini alırım. Çünkü buna ihtiyaç duyarım. Pirin evinde ikram edilen çeşit-çeşit yemeklerde de bu manevi nefes vardır. Bu yemeklerden yediğimizde vücudumuzdaki milyonlarca hücre feryat ederek bu gıdaları ister. Çünkü Pirin evinde pişirilen yemek aşk ile pişer. Pişirenin yüreğindeki aşk yemek vasıtasıyla yiyen canlara şifa oluyor. Bundan dolayıdır ki, Aleviler herkesin sofrasında oturmaz, herkesin elinden lokma alıp yemezler. Bazen onlar için Şahın veya pirin huzurunda iken duvarda asılı olan fotoğraflar bile ilham vericidir. Hatta berat çok zaman pirin kelamında değil davranışlarında görülür.

Nasibim verildi üstüne geldin,
Erenler oluşu cemden oluptur.

Nasip yine burada berat anlamındadır ve kısmet yerine kullanılır. Nasip öyle bir havale, öyle bir berattır ki, daha önceden insan için onun talihinde yazılmış ve tedarik görülmüştür. Bu bize kaza ve kader konularını hatırlatır. Kaza ve kader, cebr ve ihtiyar meselesidir. Yani mecbur olma ve mecbur olamama durumudur. Eskiler insanın başına bir olay geldiğinde “ böyle olması belki hakkında en hayırlısıdır. Tanrı böyle olmasını istedi” derlerdi. Yani bizim elimizde olmadan gelişen bu duruma Cebriyun denir. Burada bir hüküm var ve biz buna uymak zorundayız, buna bir nevi mahkûmuz. Bu hükümlere yer çekimi, suyun yüz derecede kaynaması, suyun kaldırma kuvveti gibi maddi kurallar da dâhil edilir. Bu düşüncenin tersi olan düşünceye de İhtiyariyun denilmiştir. İhtiyariyun’culara göre Tanrı her şeyi yaratmış ,gerisini bize bırakmıştır. Biz ne istersek o olur. Beşerin, tammül ihtiyar ( tam serbest ) olduğunu söylemişlerdir. İmam Cafer-i Sadık ise bu iki düşünce sahiplerini kınamış, her iki düşüncenin de beşer hayatında olduğunu söylemiştir. Beşerin bazı konularda bazı şeylere mecbur olduğunu, bazı konularda ise tam serbest olduğunu ifade etmiştir. İslam’ın büyük düşünürü ve arifi Şeyh Ebu Ali Sina “ Eğer bir kimse her işin cebr ile olduğunu söylüyorsa, ona bir tokat atılmalı ve neden tokat attın diye sorduğunda ise bu cebrdir diye karşılık verilmeli” şeklinde buyurmuştur. Yine bu konuyla ilgili Hz Ali’nin başından geçen bir olayı örnek vermek istiyorum. Cebriyun fikrini savunanlardan biri Hz. Ali’ye sorar: „Ya Ali, bu elimdeki elma benim kısmetim mi, yoksa değil mi?“ Soruyu soran kişinin amacı, Hz. Ali „bu senin kısmetindir“ dediğinde elmayı atmak , „bu senin kısmetin değildir“ dediğinde ise elmayı yemektir. Ve Hz. Ali ona “ elmayı yersen kısmetindir, yemezsen kısmetin değildir” şeklinde cevap verir.
Bana göre insanlar ne kadar çok cahillikten uzaklaşırsa o kadar ihtiyar sahibi, yani tam serbest olabilir. Cahil insanlar başlarına gelen tüm olayları böyle ifade ederek hayatın kurallara uymak mecburiyetindeyiz deyip boyun eğerler. Örneğin cahil insan kışın soğuğunda dışarıda kalmış ve üstelik kar yağıyor. Hiç mücadele etmez bu durum karşısında, çünkü ona göre buna mahkûmdur. Bundan kendini koruyamaz ve soğuktan donar. Ama akıllı bir insan bu soğuktan korunmak için türlü yollar arar, kendine bir baraka yapar ve kendini korumaya çalışır hemen pes etmez. Bu kural felsefe, din ve hatta fıkıhta bile görülür. Ve 4 kapı 40 makam cebr ile ihtiyar arasında bulunan kapı ve makamlardır. Yani Cebr ve ihtiyar arasında köprüdür 4 kapı 40 makam, bir türlü evrimdir. Taş cehaletin ve cebrin simgesidir. Taşlaştığın zaman Hakka varamıyorsun, çünkü Hak tam bir serbestliktir. Yani Hak olmak dünyada her şeyin hakkını bilip vermektir. Erenlerin dilinde verildi, verdi, aldım, buldum gibi kelimeler bir nasibin verilmesini temsil eder. Kamber nasibinin verildiğini, bunun bir vasıta aracılığı ile olduğunu belirtiyor. Oluş kelimesi peydah olmak anlamındadır. Kamber, burada yoktan var olma konusuna işaret etmektedir. İşte bu var olmanın sebebi, nasibin verilmesinin zarfı ise Cem’dir. Verilen, oluş ve cem ile bir üçgen oluşur. Cem bunları birbirine bağlayan uç noktadır. Yani sonuçtur. Kendinizi bu üçgenin ortasında, bu üç noktadan gelen pozitif enerjinin bedeninizde toplandığını düşünün. Ne huzur verici bir tablo değil mi?


Cavit Murtezaoğlu'nun Yarizm adlı kitabından alıntıdır.
Sponsor Reklamlar


Konu adsizkowboy tarafından (17.08.13 Saat 15:06 ) değiştirilmiştir.
adsizkowboy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 17.08.13   #2
dAbBe
dAbBe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kıdemli Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jul 2012
Nereden: Oradan
Mesajlar: 2.172
Rep Puani : 32
Standart Cevap: Kamber


Hararet nardadir sacda degildir.
Keramet hirkada, tacda degildir.
HER NE ARARISEN KENDINDE ARA.
Kudüste, mekkede hacda degildir.

Sakin ol kimsenin gönlünü yikma
GERCEK ERENLER in yolundan cikma
Eger insan isen ölmezsin korkma.
Asigi kurt yemez ucda degildir.


Haci Bektasi Veli.
Sponsor Reklamlar

adsizkowboy bunu beğendi.
dAbBe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 17.08.13   #3
adsizkowboy
Avatar mevcut degil.
Banned
Banned Users
Üyelik tarihi: Jun 2013
Nereden: Adsiz
Mesajlar: 347
Rep Puani : 0
Standart Cevap: Kamber


Gönül Kabesi'ne girmesin hülya
Nefsine hakim ol düşme bed huya
Kirleri arıtan baksana suya
Hep yüzü yerlerde bucda değildir.

Hünkar Hacı Bektaş-ı Veli

Hu.
Sponsor Reklamlar

dAbBe bunu beğendi.

Konu adsizkowboy tarafından (17.08.13 Saat 14:57 ) değiştirilmiştir.
adsizkowboy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 17.08.13   #4
adsizkowboy
Avatar mevcut degil.
Banned
Banned Users
Üyelik tarihi: Jun 2013
Nereden: Adsiz
Mesajlar: 347
Rep Puani : 0
Standart Cevap: Kamber


Erenler hakkına na hak diyenler,
Hem evvel hem ahir dinden oluptur.


Erenlerin hakkından bahsediyor. Erenler, kâmil insanlardır ve kamil insanın Hak anlayışı farklıdır. Kamil insan, kâmil bir hakikate sahiptir. Hakikat nispidir. Cahil bir insanın Hak sandığı şeyin içinde de cahillik vardır. Bu nedenle Kuşçuoğlu :

“Gittim gördüm gerçekler yaslanmış yarın haki derine,
Keşke bende yaslanaydım bu gerçekler arasında”

demiştir. Erenler, kâmil oldukları için düşünceleri ve hakları da kâmildir. Kamber’e göre bu kâmil ve Hakta erimiş insanlara na hak diyenler hem bu dünyada, hem ahrette şart ve ikrardan çıkmış sayılırlar. Din kelimesi burada şartlanmış kuralları ifade etmektedir. Evvel, ahir kelimeleri Ehli Haklar arasında çok sık kullanılan kelimeler arasındadır. Bazen maddi ve manevi âlemi, bazen de ezel ve son günü işaret eder. Yani, cihanın başlangıcı ve sonudur. La ilahe illa Hu’dur. Evvel ahir yardır.

Evvelim ahirim havendigarım,
İbrahim’e nazar senden oluptur.

Havendigar, Hüdavend ve kar kelimesinin birleşmesiyle oluşan Farsça bir kelimedir. „Hüdavend“ Tanrı,“ Kar“ ise iş demektir. Kar kelimesi bazı yerlerde “gar” olarak söylenir. Bu nedenle Havendigar olarak karşımıza çıkabilir. Ehli haklara göre Tanrı, Havendikar donunda iki âlemi yarattı. Daha sonra Havendikar Şah İbrahim’de tecelli etti. Şah İbrahim’in donu yedi meleklerden biridir ve Ehli Haklar ona “Eyvet” de derler. Şah İbrahim kendi donunu açıkladığı zaman İbrahim peygamberden de bahsetmiş ve İbrahim peygamber olduğunu da açıkça belirtmiştir. Bu nedenle Ehli Haklar İbrahim’e Hakkın tecellisi derler. Tanrı insana nasıl nazar eder? Acaba bir insan nasıl hakkı gizleyen zarf olabilir? Bu birleşmenin sebebi Tanrı mıdır,yoksa insan mıdır? İnsan çaba ve zahmeti sayesinde Tanrıya ulaşır. O, Tanrıdır ki insanda mihman olur. Acaba bu olabilir mi? Bütün bu sorular zaman içinde sorulmuştur.

Şah kapısında çoktur kulları
Herkesten kemteri Kamber oluptur.

Kamber, bir ağaç gibi bar verdikçe başın aşağıya eğiyor. Kamber, Hakkın büyüklüğünü bilip kabul eden ve onda eriyendir. Kamber „Allahü Ekber“ nedir iyi biliyor. O, öyle büyüktür ki ondan küçüğü yoktur ve O, öyle küçüktür ki ondan büyüğü yoktur. O öyle ağırdır ki ondan hafifi yoktur ve öyle hafiftir ki ondan ağırı yoktur. O, kâinattır ve zerre içindedir. O, elektron, proton, nötronun birbirini izlemesinin nedenidir. O, öyle bir aşktır ki hiçbir hikâye onu tamamıyla anlatamamıştır. O, sevmenin ve zerrelerin sesi, harfleridir. O, öyle saklıdır ki bu saklılık herkesi çıldırtabilir. Öyle bir denizdir ki, içindeki balıklar denize hasrettir. Kamber de bu nedenle kendini daha aşağıda görüyor ve bunu da Kemter kelimesi ile ifade ediyor. Kamber, kendini kemter, yani aciz görmekte gerçekten çok haklı. Çünkü o biliyor ki melekler Tanrıyı tespih etmekten acizler. Bence Kamber ve melekler hayret vadisindeler. Bu öyle bir hayrettir ki, Tanrıyı bu hayret şehrinin sokaklarında görmek mümkündür. Çünkü O, kendine hayrandır. O, hayran olmanın tadına varmıştır. Bu bağlamda Kamber sözlerinde çok haklıdır.

Cavit Murtezaoğlu'nun Yarizm adlı kitabından alıntıdır.
Sponsor Reklamlar

adsizkowboy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 17.08.13   #5
dAbBe
dAbBe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kıdemli Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jul 2012
Nereden: Oradan
Mesajlar: 2.172
Rep Puani : 32
Standart Cevap: Kamber


adsizkowboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Erenler hakkına na hak diyenler,
Hem evvel hem ahir dinden oluptur.

Yolsuz degilizki sünni tarikatlardan medet umalim. Pirsiz degilizki sünni seyhlerin, sihlarin reklamini yapalim.

Bey efendi semah döndü diye Yahudileri, Hiristiyanlari Alevi yaparken, Mevlanayi elestirdim diye bizi kafir, dinsiz, düskün ilan ediyor.

Daha 20 yasinda fetva makamina oturmus kesip biciyor.
Sponsor Reklamlar


Konu dAbBe tarafından (18.08.13 Saat 03:17 ) değiştirilmiştir.
dAbBe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 18.08.13   #6
adsizkowboy
Avatar mevcut degil.
Banned
Banned Users
Üyelik tarihi: Jun 2013
Nereden: Adsiz
Mesajlar: 347
Rep Puani : 0
Standart Cevap: Kamber


Söz benim değil Kamber'in Siz ona göre düşkün oluyorsunuz, fetvayı ben vermedim. Haddim değil. Olanı söyledim Niye bu kadar gocundun ki. 20 yaşında değiliz, onun küsüratı da var. Ama genç olmak, yaşlı olup da hayatımda değişenin sadece takvim yaprakları olmasından da yeğ bence. Sen daha yaşlısın da daha mı iyi Alevisin Daha Aleviliği temel terimlerini bilmiyorsun. Burda kimse kimse boş yere ukalalık yapmasın, herkes haddini bilsin, güzel güzel paylaşımlar yapsın. Alevilik ile ilgili adam akıllı paylaşım yapanların sayısı çok az. Eften püften konularla, dil uzatmalarla, taş atmalarla kimse inanç kimliğini burada justifiye etmeye çalışmasın. Bu absürt olur. Neyse, artık seninle tartışmak istemiyorum, Aleviliği düsturu 7 yada 24 Ulu erenlerin, biz tanrısallığına bunların kimilerinin melek olduğuna inanırız. Yani onların sözleri HAK'ın sözü olur. Alevilikte inanç böyledir, senin dininde nasıldır sana kalmış, beni ilgilendirmez, saygı duyarım
Hu.
Sponsor Reklamlar


Konu adsizkowboy tarafından (18.08.13 Saat 17:29 ) değiştirilmiştir.
adsizkowboy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 18.08.13   #7
dAbBe
dAbBe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kıdemli Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jul 2012
Nereden: Oradan
Mesajlar: 2.172
Rep Puani : 32
Standart Cevap: Kamber


adsizkowboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Burda kimse kimse boş yere ukalalık yapmasın, herkes haddini bilsin

Haddi asmak, Ukalalik yapmak nedir bilirmisin?

adsizkowboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Canlar bilmediğimiz bir konuda niçin kelam ediyoruz? Herkes kafasına göre cevab veriyor. Hakikat şudur:

Iste budur.

Mevlana sünni biri, Mevlevilikte sünni tarikatidir. Bahsini ettigin yedi ulunun siirlerinden hic birinde Mevlana ismine rastlayamazsin.

Ama illa ben Sünni ulemanin ve tarikatlarin propagandasini yapmak istiyorum diyorsan, buyur meydan senin.

Bu konuda benim de son mesajimdi...
Sponsor Reklamlar

dAbBe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 18.08.13   #8
adsizkowboy
Avatar mevcut degil.
Banned
Banned Users
Üyelik tarihi: Jun 2013
Nereden: Adsiz
Mesajlar: 347
Rep Puani : 0
Standart Cevap: Kamber


Evet, en iyisi senin susman olur. Bos ve provokatif konusuyorsun.
Alevilerce sufi, batıni, Alevi, kızılbaş, Ehl-i Hak, müvahidler v.s. hepsi birdir. Sufiler Caldiranda Sahtan yana saf tuttular. Burda bahsettigim kara sakalli sostalar degil, mana erleri olan sufiler... Senin gibiler de aynı yolun yolcularını bile böyle fırkalara ayırıyor. Yetersiz ilmi delillerle aklınca ikilik yarattığını sanıyor. Aleviler bu oyuna gelmez canım benim...

Yaşayan son Alevi (haşa ) Dabbe!!!

Dabbe, onu bunu boş verde... Senin devrin pek hayırlı gözükmüyor eğer söylediklerini inanarak söylüyorsan. Yok muhabbet çevirek diyeyse orası başka... Fakat eğer inanarak söylüyorsan, Sultaniye'ye ... Yazık oldu Dabbe'ye, huysuzdu, cahildi, çocuktu, Alevicilik oynuyodu ama kötü biri değildi. Cahilliğinden, dilinden geldi başına ne geldiyse. Üç beş kitap okuyub kendini Alevi zannedince... tüh, neyse...

Sunu bir bastan sona sabret de dinle.. Ozlem can guzel anlatiyor..

Cahilde bos soz cok olur, kendisini derya bilir


Hu.
Sponsor Reklamlar


Konu adsizkowboy tarafından (18.08.13 Saat 17:42 ) değiştirilmiştir.
adsizkowboy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 18.08.13   #9
Pir Mehmet
Avatar mevcut degil.
Co-Admin
Kurucu
Üyelik tarihi: Dec 2010
Nereden: Şiran
Mesajlar: 2.111
Rep Puani : 54
Standart Cevap: Kamber


dAbBe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bey efendi semah döndü diye Yahudileri, Hiristiyanlari Alevi yaparken

Can, eğer bu laftan kastın Yahudi Aleviler ise onlar aynı bizim gibiler. Cem tutarlar, pirleri var, rehberleri var. Her yıl Hacı Bektaş'a gelirler.
Sponsor Reklamlar

adsizkowboy bunu beğendi.
__________________
İmam-ı Cafer-i Sadık buyurmuştur ki, “Pir ikidir. Piri kamil piri cahil. Piri kamil odur ki, Evladı Resul’den ola. Evladı Resul’den olmakla da olmaz. Çünkü; Evladı Resul’ün bütün güzelliğini, bilgeliğini, turaplığını, sevgisini ve hoş görüsünü üstünde taşıyan o kişi piri kamildir.
Pir Mehmet isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti
Alt 18.08.13   #10
dAbBe
dAbBe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kıdemli Üye
Üye
Üyelik tarihi: Jul 2012
Nereden: Oradan
Mesajlar: 2.172
Rep Puani : 32
Standart Cevap: Kamber


Ben bir Hiristiyan ya da Yahudi Alevi olamaz demedim.
Alevi oldugunda Hiristiyanligi, Yahudiligi biter demek istedim.

Benim Alevilik anlayisima göre, müslüman (Kuran müslümanligi) olmadan, Alevi olunmaz.

Yoksa bu kisiler, kiliseye girip baba, ogul, kutsal ruh der.
Cemevine girip Hak, Muhammed, Ali?

Bu da onlari münafik konumuna düsürür.
Sponsor Reklamlar

dAbBe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti

Seçenekler


Bookmarks
    Bu içeriği paylaş --> Facebook Bu içeriği paylaş --> del.icio.us Bu içeriği paylaş --> Myspace Bu içeriği paylaş --> Google Bu içeriği paylaş --> Twitter Bu içeriği paylaş --> MSN Bu içeriği paylaş --> Digg Bu içeriği paylaş --> Yahoo Bu içeriği paylaş --> Linkedin
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Önceki veya sonraki konu...
Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kamber'in Şehit Edilişi Haydar-ı Kerrar Alevi'lik Tarihinde Üzücü Olaylar 0 13.07.13 19:57






Sitemiz tüm dünyaya açık, hiçbir ayrım yapmaksızın faaliyettedir. Sitemize katılmak için alevi olmanız şart değildir kapımız herkese açıktır ve herkes fikir ve düşüncelerini özgürce konuşabilir. Ayrıca tüm üyeler her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. Her türlü sorumluluk yazan kullanıcıların kendisine aittir. Uygunsuz davranış vb. hareketler bazen site ekibinin gözünden kaçabilir. Bu yüzden uygunsuz davranış görülmesi durumunda, şikayetlerinizi iletişim bölümünden bildirirseniz, gerekli işlemler yapılacaktır. Bu site, telif hakları Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd'e ait olan vBulletin® scripti ile tasarlandı ve kodlandı. Ayrıca sitemiz extra Php ve Ajax -jQ- ile güçlendirildi. Arama motoru optimizasyonu ise, vBSEO kullanılarak yapılmıştır.

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2