Konu: Sirr-i faş
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 04.11.13   #40
HURUFİCAN
HURUFİCAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kıdemli Üye
Üye
Üyelik tarihi: Oct 2009
Mesajlar: 104
Rep Puani : 0
Standart Cevap: Sirr-i faş


1-
...
Huruf Metodolojisini anlatmaya çalışan biri Hac ramazan orucu namaz zekat vb. Dini akideleri yerine getiren Şafi mezhep yetişmesi terbiyesi alan birine mütelize-ismail sonrasında tasavvuf sihirli değneği değince hemen alevi mi oluyor?Bu mantıkla Yazık Hassan Sabb'a...
..Kuranıkerim'de philon ilk alevi olsun o zaman.
Hurufilik siyasal hareket olduğuna inanmakla beraber bunu giz altına sokarak dönemin şartlarının boyasında biçimlendirmenin getirilerini tartışmak güzel olmakla beraber içerisinde insan ve insana ayrım yapmadan hizmet olan her şey olması asla dayanan kuram ve kural olduğunu aşinalığını unutmayalım. Sırr bitmiştir onu diğer mesajlarım da anlattım.
Fadl ölümünden 20-25 yıl sonra Hurufi ibadet şekilleri belirlenmiştir.Bunu "istiva-Name"acıkça ilk örneklerini görmekteyiz.Özellikle Hamza'nın halifesi İşkurt dede "salat name'sinde"Namaz,Cuma ve bayram namazları, diğer vakitli namazlar, bahsederken de ayrıca Fadıl bu kitapta Allah olmuş olduğunuda gördüğümüzü Arapça yazılan bu bahsettiğim kaynakta görmekteyiz.Bu konuda elimdeki belgeler kitaplar ve anladığım tasavvuf ve geçmişte olan huruf hareketlerini Cem ederek anlatacağım.Tabi Forumda yine suçlamalar aforoz edilmez isem...

Antik çağ ve ulusların evrelerine daha sonra dönmek koşuluyla kuran anlayışının hakim olduğu yıllarla mevzuyu aralandı rayım.

Şöyle ki; kuranı kerimde 114 süre ,6666 veya 6616 ayet,77.437 veya 77937 sözcük,huruf sayısı 323671 veya 326.084.Bazı görüşe göre 66 ayet neshedilmiş. Yine kuranı kerimin süre ayet sözcük ve hurufları,Şam,Küfe,Basra ve Hicazlıların lehçe ve fonetiğiyle göre olması ile birlikte okunuş tarzında Nafi,Hamza,Aşr,Ebu Amr,Ebu Cafer,Kisai gibi daha nice şair dil bilimcisi tarafından söz bilginlerine Kuranda Bazı ayetler sessiz ile başlamakta işte yorumda burada hemen işe koyulmuş.Hatta ilk işlerden biri kuran"Feyz el- kadir"namını almıştır. Haric ve dahil olmak üzere iki kısıma ayırmaktadır ki ben Araf-ı da ortaya koymam gerekliğini aç parantez bu vesiyle ile söyleyeyim.
Acaba batın-i kollarda olan Rüşd gibi filozofların yerli yerince sualini Kuranın Allah'ın değil Muhammedin uydurması olasılığı biz alevi-KIZILBAŞ camiası olarak ne ölçülerde ve ne kadar kendimize sorduk.Bu bağlamda Vahiy getiren Cebrail değil bizzat zaman şartları ve bunu hazırlayan akıl olarak değerlendirmiyor muyuz?
Şimdi Hz. Musa acaba tanrı ile konuşurken"çalı"mıydı tanrı yoksa neydi?Maddeci mi olalım yoksa Musa bunu kulaklarında ses ile duyduğunu bununda akılla olabileceğini düşünelim.Bu mantıkla vahiyler ve devamı konularda bir rüyacı da rüyalara bezenen Fadl kimin ne yolunu izlediği acıkça görünmüyor mu?Acaba neden Kum ekolü sonradan Hurufiliğe girmiş olduğunu neden düşünmüyoruz?Yahudi-Musevi devamında Muhammedi olan Hurufcuların ismailliler Fatimiler ve Nizarileri etkisiyle bu verdiğim ve vereceğim ekollerle bağlantısını neden düşünmüyoruz?Şimdi Tanrı bilgisi harf kelama dönüşebilir mi?Bunu neden birinci el değilde sonraki eller neden yapmış olduğu suali önemli değil mi?Hakkın kelamı sözsüz -kelamsız bir düşünce tabiatın kuralları olduğu düşüncesi neden günümüz batı toplumlarında "in" de bizde halen out...
Tanrı “kün” emrinden sonramı kendinin farkına vardı.Ses ve soyut huruflarlamı somut hurufla kendini cemalini gösterdi.
Şimdi bir başka konuda elimizde ki Kuranıkerim Kureşlilerin lehçesiyle bildirilmiştir.Bu lehçe tüm Araplar da kullanmazken.Bunu anlamış olan büyük teoloji uzmanları İmam Yusuf ve Muhammed Arapça fonetiği taklit edemeyenlere ilk çıkışı gösterirken Acemlere ilk direnme yolunuda açmıştır.Acemler artık" Huday Büzrük est,be nam-ı huday-ı büzrük" söylemiyle çok tartışılacak ve tartışılmış olan konuları medreselere akademik çerçevelere çekerek insanlığa farklı boyutların üzerinde gezinmelerine mantık akıl süzgeciyle eleştiriyi kazanıma çevirme yolu açmış olmaktadırlar..Ha bu başlı başına bir konu...
NOT: Canım istedikçe bu konuya devam edeceğim.Eleştirileri yazılı kaynakları yazılanların birleştirme ayrımlarını İnsanlık tarihinden itibaren alacağız.Lakin öncelik Kuranın hakim olduğu bizimde etkilendiğimiz yıllarla başlayayım dedim.
Sponsor Reklamlar

HURUFİCAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alinti